همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بابیان اینکه بهره وری در نیروهای مسلح شرایط متفاوتی نسبت به سایر سازمان ها دارد، گفت: ما امروز بهره‌وری را در نیروهای مسلح به نظامات منطقی تبدیل کرده‌ایم.

حسین دهقان

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان روز دوشنبه در حاشیه برگزاری همایش ملی بهره‌وری در بخش دفاع، در جمع خبرنگاران، افزود: به طور عمومی وقتی ما بحث بهره‌وری را مطرح می‌کنیم به این معناست که مجموعه‌ای از منابعی که در اختیار داریم را چگونه به کار می‌گیریم تا بتوانیم بیشترین بازدهی و خروجی را از آنان داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بخش دفاع آن چیزی که محصول کار همه عناصر درگیر در دفاع است، بحث ایجاد امنیت و دفاع از منافع ملی است و این باید در سطحی باشد که باعث اعتماد آفرینی شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: وقتی این بحث مطرح می‌شود بهره‌ وری یک موضوعیت جدی پیدا می‌کند به هر حال هر سازمان و ملتی با محدودیت منابع مواجه است و باید این منابع محدود را به گونه‌ای به کارگیری کند تا بیشترین خروجی مورد نظرش را بتواند از آن دریافت کند.

سردار دهقان توضیح داد: در نیروهای مسلح به دلیل وجود عنصر فرماندهی و اینکه به نوعی یک اراده متمرکز بر آنها اعمال می‌شود، انتظار است که ما نسبت به بقیه سازمان‌های عمومی وضعیت متفاوتی را داشته باشیم و در این مسیر زنجیره‌ای که باعث ایجاد آمادگی دفاعی می‌شود عبارت است از بحث فرهنگ سازمانی، بالا بودن روحیه و انجام رزمایش‌ها و همه اینها می‌تواند در ارتقاء توان رزمی سهیم باشد.

همایش ملی «بهره‌وری در بخش دفاع» امروز دوشنبه(16 اسفند 95) در ساختمان اصل ولایت فقیه دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد.

در این همایش ملی یکروزه که در اجرای فرامین و منویات مقام معظم رهبری در راستای توسعه ادبیات راهبردی در حوزه اقتصاد مقاومتی و با همت مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی کشور و با همکاری دانشگاه عالی ملی و مشارکت دانشگاه ها و مراکز علمی تحقیقاتی برگزار شد، شماری از فرماندهان، مدیران، اساتید، نخبگان، خبرگان و نخبگان لشکری و کشوری حوزه های دفاعی حضور داشتند.

همچنین در حاشیه برگزاری این همایش ملی نمایشگاهی از تجارب سازمان‌های لشکری و کشوری در حوزه دفاعی برپا شد.

مبانی، مفاهیم، الگوها و تکنیک های بهره وری در بخش دفاع،تجارب ودستاوردهای ارتقای بهره وری در بخش دفاع، ارزیابی بهره وری بخش دفاع و راهکارهای ارتقای آمادگی رزم با ارتقای بهره وری و آینده پژوهی بهره وری در بخش دفاع از محورهای اصلی برگزاری همایش ملی «بهره‌ وری در بخش دفاع» عنوان شده است.

کد خبر 364175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha