همشهری آنلاین: مسابقه کتابخوانی «ریحانه» با هدف ترغیب افراد جهت مطالعه کتاب‌های منتشر شده و مرتبط با زندگانی و سیره حضرت صدیقه طاهره(س)، با محوریت کتاب‌های مرتبط با حضرت فاطمه زهرا(س) در بازه زمانی شهادت تا میلاد این بانوی آسمانی برگزار می‌شود.

مسابقه کتابخوانی «ریحانه»

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني «به نشر»، مسابقه کتابخوانی ریحانه یکی از برنامه‌های کلان آستان قدس رضوی است که با مشارکت (به نشر) و سایر موسسات و بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی از جمله سازمان فرهنگی، معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی، معاونت توسعه و پشتیبانی، اداره کل روابط عمومی و امور رسانه، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، موسسه جوانان، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، بنیاد فرهنگی رضوی، موسسه فرهنگی قدس، سازمان کتابخانه موزه‌ها و مرکز اسناد، موسسه آفرینش‌های هنری، موسسه بقاع متبرکه طبس و یزد، موزه ملی ملک و موسسه تربیت بدنی برگزار می‌شود.

حسین سعیدی، مدیرعامل انتشارات «به نشر» در تبیین هدف از برگزاری این مسابقه، بر دو محور «گسترش فرهنگ مطالعه» و «ترویج سبک زندگی فاطمی» تاکید و عنوان كرد: امروز بانوان جامعه ما بیش از هر زمان به فراگیری سیره حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگویی جاودان، برای نقش‌آفرینی مفید و موثر در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نیازمند هستند.

مدیرعامل «به نشر» همچنین با اشاره به ایام شهادت تا میلاد حضرت زهرا(س)، گفت: این ایام که جامعه به عطر وجود حضرت زهرا(س) بیش از دیگر زمان‌ها معطر می‌شود، فرصت مناسبی است که همگان با مطالعه کتاب‌های منتشر شده درباره این بانوی بزرگوار، با سیره فاطمی آشنا شوند و مشی و سلوک حضرت صدیقه طاهره(س) را در زندگی عملی کنند.

سعیدی افزود: مسابقه بزرگ کتابخوانی «ریحانه» توسط آستان قدس رضوی طراحی شده تا زمینه بهره‌مندی بیش از قبل همه مادران و دختران ایران زمین از دریای معارف فاطمی را فراهم کند.

مدیرعامل «به نشر» با بیان اینکه این شیوه از برگزاری مسابقه کتابخوانی تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است، گفت: در این مسابقه از ارائه سوالات چهارجوابی و پاسخنامه‌ای پرهیز شده است و هدف مطالعه کتابی از حضرت زهرا(س) توسط شرکت‌کنندگان است.

وی با اشاره به اینکه این مسابقه در 5 بخش اصلی یادداشتی بر کتاب، پیامک، دلنوشته، بهترین بخش کتاب و عکس محتوایی برگزار می‌شود، گفت: آستان قدس رضوی تعدادی کتاب مرتبط با سیره حضرت زهرا(س) از ناشران مختلف را به عنوان منابع پیشنهادی برای شرکت در این مسابقه اعلام کرده است.

سعیدی تاکید کرد: علاقمندان جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند از تمام کتاب‌ها و منابع منتشر شده و مرتبط با حضرت زهرا(س) استفاده کنند و محدودیتی برای این موضوع وجود ندارد.

مدیرعامل «به نشر» یادآوری کرد این مسابقه ویژه بانوان و دختران پیش‌بینی شده است و برای گروه‌های سنی کودک، نوجوان، جوان، عموم و بین‌الملل برگزار می‌شود.

سعیدی با اشاره به جوایز پیش‌بینی شده برای این مسابقه، اظهار داشت: 598 هدیه ارزنده مانند هزینه سفر به کربلای معلی، مشهد مقدس و قم، کارت‎های هدیه، بسته‌های متنوع تفریحی و فرهنگی برای برگزیدگان این مسابقه در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به پیش‌بینی دو هدیه ارزنده و معنوی برای تمام شرکت‌کنندگان در این مسابقه، خاطرنشان کرد: حضور در آئین معنوی غبارروبی روضه منوره رضوی و همچنین دعوتنامه مهمانسرای حضرت رضا(ع) نیز ویژه همه شرکت‌کنندگان بصورت قرعه‌کشی در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرعامل «به نشر»، آغاز این مسابقه از 25 بهمن ماه همزمان با ایام دهه فاطمیه بوده و تا پایان سال 95 و همزمانی با ایام میلاد حضرت زهرا(س) ادامه خواهد داشت. همچنین برای بهره‌مندی شرکت‌کنندگان در ایام تعطیلات نوروز 96، آخرین مهلت ارسال آثار 14 فروردین 96 است.

کد خبر 364191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha