همشهری آنلاین: شرکت فرانسوی PSA که از ادغام دو شرکت خودروسازی پژو و سیتروئن فرانسه تشکیل شده در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شرکت‌های خودروسازی اوپل آلمان و واکسال بریتانیا را در ازای پرداخت ۳ /۱ میلیارد یورو از شرکت آمریکایی جنرال موتورز خریده است.

شرکت پژو فرانسه دو شرکت خودرو سازی اوپل و واکسل را از جنرال موتورز خرید

به گزارش دويچه وله، کمپانی آمریکایی جنرال موتورز، دو شرکت خودروسازی خود در اروپا یعنی "اوپل" و "واکسال" را به شرکت خودروسازی فرانسوی PSA که شرکتی مختلط از پژو و سیتروئن است، فروخت.

افزون بر آن قرار است در ازای پرداخت ۹۰۰ میلیون یورو، شعبه‌های مالی جنرال موتورز در اروپا نیز به شرکت فرانسوی واگذار شود. واگذاری شرکت خودروسازی "واکسال" نیز که در مالکیت جنرال موتورز بود، بخشی از این معامله است.

کارلوس تاوار، رئیس شرکت PSA گفت: «ما برای کارآیی و تخصص عالی همکاران اوپل/واکسال، مارک این شرکت‌ها و سنت دیرپای آنها ارزش قائلیم».

او افزود که شرکت PSA تصمیم دارد روی اوپل/واکسال سرمایه‌گذاری کند و آن را گسترش دهد.

تاوار یادآور شد که PSA به تعهداتی که جنرال موتورز نسبت به همکاران خود در اروپا دارد پایبند خواهد بود.

در اطلاعیه‌ی یادشده همچنین آمده است که شرکت PSA اکنون با خریدن اوپل/واکسال به دومین شرکت بزرگ خودروسازی در اروپا تبدیل می‌شود و ۱۷ درصد کل بازار خودرو را در اختیار .

شامگاه جمعه هیات رئیسه‌ شرکت PSA برای خرید اوپل/واکسال چراغ سبز داد. اواسط ماه فوریه اعلام شده بود که شرکت ‌فرانسوی و جنرال موتورز آماده‌ی چنین معامله‌ای هستند.

بي بي سي نيز درگرازش اعلام كرد: قرارداد جدید مایه نگرانی هزاران کارمند خودروساز شرکت واکسل در بریتانیا شده است.

شرکت جنرال موتورز در حدود ده کارخانه تولید خودرو در اروپا دارد و اتحادیه های صنفی نگرانند که با این قرارداد هزاران نفر شغل خود را از دست دهند.

واحد اروپایی این خودروساز از سال ۱۹۹۹ میلادی نتوانسته به سود دست پیدا کند.

حدود ۴۵۰۰ نفر فقط در دو کارخانه جنرال موتورز در بریتانیا هم اکنون مشغول به کار هستند که آینده شغلی آنها با قرارداد جدید روشن نیست.

گروه خودروسازی پی‌اس‌آ گفته که مجبور است هزینه‌ها را کاهش دهد تا تولید این خودروها را سhttp://hamshahrionline.ir/ودده کند. اما این، مایه نگرانی کارکنان واکسل در بریتانیا شده است.

مدیران این خودروساز گفته‌اند که قرار است تا سال ۲۰۲۶ میلادی سالانه حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار صرفه جویی داشته باشند که به گفته آنها بیشتر کاهش هزینه ها در سال ۲۰۲۰ اتفاق خواهد افتاد.

به گفته پی‌اس‌آ، بسیاری از کشورها رغبتی به خرید خودروهای فرانسوی ندارند و خرید اوپل به توسعه بازارهای جدید کمک خواهد کرد.

کد خبر 364213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha