همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: رشد اقتصادی کشور، رفع بیکاری، افزایش انگیزه و تقویت بخش تولید نیازمند خرید کالای داخلی و ایرانی است.

 حبیب الله سیاری

امیر دریادار حبیب الله سیاری روز سه شنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در گرگان در خصوص فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی، افزود: برای رشد اقتصاد کشور و مقابله با بیکاری باید به سمت خرید کالاهای داخلی برویم، زیرا با واردات بی رویه، تولید کننده داخلی به جایی نمی‌ رسد.

وی اظهار کرد: واردات بی رویه باعث افزایش بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی داخل می شود و باید به سمتی رویم که با کاهش واردات ،شاهد افزایش صادرات کالاهای تولید داخل با توان رقابتی در بازارهای هدف دنیا باشیم.

دریادار سیاری با بیان اینکه فشار تحریم باعث شده تا دست خود را به سوی کشورهای دیگر دراز نکنیم، عنوان کرد: در این موقعیت حساس زمانی نیاز است تا با کاهش واردات بی رویه اجناس بی کیفیت، به سمت تولید با کیفیت و مصرف کالاهای داخلی برویم که این نیازمند همت مردم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: حرکت به سوی افزایش تولید و استفاده از کالاهای داخلی نیاز امروز کشور است، اما از سوی دیگر باید تولیدکنندگان خدمات پس از تولید و کیفیت کالاهای خود را افزایش دهند تا هم میل و رغبت مردم برای خرید کالای داخلی بیشتر باشد و هم زمینه تولید برای سایر تولیدکنندگان با ایجاد فضای رقابتی فراهم شود.

دریادار سیاری ادامه داد: اگر به شعار 'ما می‎ توانیم' ایمان و اعتماد داشته باشیم، نتیجه و دستاورد خوبی برای نظام، کشو، بخش تولید و توان داخلی به ارمغان خواهد آورد.

وی تصریح کرد: پیشرفته ‌ترین تجهیزات در نیروهای مسلح متعلق به نیروی دریایی است که این تجهیزات در داخل کشور ساخته می ‌شود و به این معنا بوده که می‌ توانیم به اقتصاد داخلی و توانمندی‌ های جوانان کشور و نظام تکیه کنیم.

کد خبر 364295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha