همشهری آنلاین: «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی همزمان با ورود سامانه موشکی «تاد» آمریکا به خاک کره جنوبی با اعلام آماده باش به واحدهای موشکی این کشور از آنان خواست برای حمله احتمالی به پایگاه های دشمن آماده باشند.

فرمان آماده باش رهبر کره شمالی به واحدهای موشکی

به گزارش ایرنا، وی این مطلب را روز سه شنبه در جریان بازدید از یکی از واحدهای موشکی این کشور در منطقه «خوا سونگ» عنوان کرده است.

اعلام این آماده باش که با ورود سامانه موشکی آمریکا به شبه جزیره کره همراه شده، در شرایطی است که کره شمالی روز دوشنبه با شلیک چهار فروند موشک بالستیک دریای شرقی را هدف گرفت که سه فروند آن با طی مسافتی در حدود یک هزار کیلومتر در نزدیکی آبهای منطقه اقتصادی تحت کنترل ژاپن فرود آمدند.

در همین حال خبرگزاری کره شمالی روز سه شنبه نوشت: که در جریان این تمرینات و تحولات صورت گرفته، رهبر کره شمالی گفته است این واحدها باید برای حمله به پایگاه های دشمن فقط منتظر دستور حزب حاکم و رهبری باشند.

او همچنین خاطر نشان کرده است که واحدهای موشکی یکی از نیروهای مهم و قابل اعتماد هسته ای کشور هستند که باید ماموریت خود را خیلی خوب به انجام برسانند.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی هم گزارش کرده است که به احتمال زیاد تمرینات اخیر واحدهای موشکی که رهبر کره شمالی هم نظاره گر آن بوده تلاشی برای آماده شدن این کشور جهت حمله به پایگاه های نظامی آمریکا در ژاپن است.

پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی به سمت دریای ژاپن به شدت واشنگتن را نگران کرده است که مبادا پایگاه هایش در این کشور به همراه حدود 50 هزار نیروی نظامی هدف قرار گیرند.

کره شمالی ماه گذشته میلادی یک فروند موشک میان برد بالستیک پیشرفته با سوخت جامد پرتاب کرد که این آزمایش باعث نگرانی کره جنوبی، ژاپن و بخصوص آمریکا شد که گفته می شود دارای قابلیت حمل کلاهک هسته ای است.

متعاقب فرمان رهبر کره شمالی و بر اساس توافقی که میان سئول و واشنگتن صورت گرفته بود، بخشی از تجهیزات سامانه موشکی پیشرفته «تاد» آمریکا نیز روز گذشته وارد خاک کره جنوبی شده است.

دو کشور مدعی شده اند که استقرار این سامانه در شبه جزیره کره و در نزدیکی شهر سئول، برای مهار فعالیت های موشکی کره شمالی و حملات احتمالی این کشور ضروری است.

کد خبر 364299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha