همشهری آنلاین: یک نظرسنجی جدید در آلمان حاکی است که حزب چپ میانه سوسیال دمکرات آلمان (SPD)، از حزب محافظه کار اتحاد دمکرات مسیحی (CDU) آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور پیش افتاده است.

حزب سوسیال دموکرات آلمان در تازه ترین نظرسنجی از حزب آنگلا مرکل پیش افتاد

به گزارش ایرنا از رویترز، نتیجه نظرسنجی موسسه 'اینسا' (INSA) که روز سه شنبه در روزنامه 'بیلد' آلمان به چاپ رسید، حاکی است حزب سوسیال دمکرات 31.5 درصد آراء پرسش شوندگان را کسب کرده که نسبت به نظرسنجی قبلی این موسسه در ماه گذشته نیم درصد کاهش نشان می دهد.

این در حالی است که میزان حمایت از حزب دمکرات مسیحی مرکل و حزب خواهرخوانده آن 'سوسیال مسیحی' در ایالت بایرن، 30.5 درصد است.

حزب سوسیال دمکرات آلمان در پی اعلام مارتین شولتز رئیس سابق پارلمان اروپا به عنوان نامزد این حزب برای کسب مقام صدر اعظمی آلمان، احیا شده و با اقبال عمومی بیشتری رو به رو شده است.

شولتز مبارزه با نابرابری را به عنوان محور اصلی مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرده و وعده داده است که با کارزار انتخاباتی با هدف غلبه بر 'شکاف های عمیق' که به گفته او موجب تقویت پوپولیسم در آلمان طی سالهای اخیر شده است، مرکل را از مقام صدارت اعظمی کنار بزند و جانشین او شود.

در نظرسنجی جدید موسسه اینسا، میزان حمایت از حزب راست افراطی و پوپولیست 'آلترناتیو برای آلمان' (AfD) نیز 11 درصد اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، نظرسنجی موسسه 'امنید' (Emnid) در اواخر بهمن ماه حاکی از آن بود که برتری حزب اتحاد دمکرات مسیحی مرکل در برابر حزب چپ میانه سوسیال دمکرات به 4 درصد (33 در برابر 29 رصد) رسیده که کمترین میزان اختلاف جایگاه مردمی بین این دو حزب در سالهای اخیر است.

حزب سوسیال دمکرات مذاکراتی را با حزب 'سبز' طرفدار محیط زیست و همچنین حزب چپ افراطی 'لینکه' (چپ) به منظور ایجاد یک دولت ائتلافی چپگرا پس از انتخابات پارلمانی مهر ماه آغاز کرده است. نتایج یک نظرسنجی دیگر موسسه اینسا در اواخر بهمن ماه نشان داد احزاب چپگرا از میزان کافی آرا برای کنار زدن آنگلا مرکل از مقام صدراعظمی برخوردار هستند.

مرکل صدر اعظم آلمان گفته که 'امنیت' موضوع اصلی در انتخابات فدرال 24 سپتامبر (دوم مهر) این کشور خواهد بود. با ورود بیش از یک میلیون پناهجو به آلمان طی دو سال گذشته که اکثر آنان از خاورمیانه و آفریقا بوده اند، نگرانی ها درباره امنیت در آلمان افزایش یافته است.

آلمان در سال 2016 شاهد هفت حمله تروریستی بود که در آنها 22 نفر کشته و حدود 112 تن مجروح شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت چند مورد از این حملات را بر عهده گرفته است.

کد خبر 364303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha