سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

تلاش‌های وزیر ارشاد برای متقاعدکردن معاون خود به نوشتن نامه استعفا و کناره‌گیری، کارگر نیفتاد و حجت‌الله ایوبی که روز دوشنبه تأکید کرده بود در محل کار خود حضور دارد، صبح روز سه‌شنبه ناچار شد کلید اتاق ریاست سازمان سینمایی را به محمدمهدی حیدریان تحویل بدهد.

رئیس شاعرپیشه رفت، یک مهندس سینمادوست آمد

به گزارش همشهري، مشاور ارشد سيدرضا صالحي‌اميري كه نقش و رد پاي او در برخي تصميم‌هاي سينمايي چند‌ماه اخير ديده مي‌شد، سرانجام روز گذشته حكم رياست بر سازمان سينمايي را از وزير ارشاد گرفت تا چيزي كمتر از 6‌ماه در خدمت دولت يازدهم باشد. او بيش از يك دهه پيش همين سمت را در دولت دوم اصلاحات بر عهده داشت و تقريبا حدود 3سال معاون سينمايي احمد مسجدجامعي بود.

حدود يك ‌ماه پيش و پس از ماجراهايي كه به‌ويژه در داوري‌هاي جشنواره فيلم فجر رخ داد، بهروز افخمي روي آنتن زنده «هفت» به ايوبي پيشنهاد كرد استعفا كند و برود اما رئيس آن زمان سازمان سينمايي نشان داد اهل كناره‌گيري نيست و فقط درصورتي دل از ساختمان قديمي بهارستان مي‌كند كه بركنار شود. با حدود يك‌ماه تأخير، اين بركناري اتفاق افتاد و ايوبي بدون ديدن رنگ شكوفه‌هاي ساختمان مصفاي وزارت ارشاد، راهي خانه شد.

حالا با رفتن رئيس شعردوست و شاعرپيشه سازمان سينمايي، سرنوشت بخشي از يادگارهاي او در سينماي ايران در هاله‌اي از ابهام است؛ بخش بين‌المللي جشنواره فيلم فجر كه با نام جشنواره جهاني برگزار مي‌شود، جشنواره فيلم كودك، گروه سينمايي هنر و تجربه و مديراني كه ويژگي اصلي آنها رفاقت با شخص ايوبي است، آينده‌اي نامعلوم پيش رو دارند. ضمن اينكه رئيس جديد بايد تكليف برخي فيلم‌هاي توقيفي داراي پروانه نمايش را هم مشخص كند.

حيدريان 55ساله كه در رشته طراحي جامدات از دانشگاه خواجه‌نصير دانش‌آموخته، از مديران مشترك 2حوزه تلويزيون و سينماست. او سال‌ها مديركل نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي و رئيس مركز سيمافيلم بوده و در سال‌هاي اخير مديريت توليد پروژه «محمد رسول‌الله(ص)» مجيد مجيدي را بر عهده داشته است.

کد خبر 364343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha