چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

انسیه شاه‌حسینی: برای جانبازان دفاع مقدس چه کرده‌ایم؟ شاید عده‌ای در مقام پاسخ به خدماتی که به این عزیزان ارائه شده است، اشاره کنند؛

انیسه شاه حسینی

خدماتي كه هرچه باشد قطعا بخشي از وظايف مسئولان بوده و اين را هم بايد گفت كه اداي دين به جانبازان سرفراز دفاع مقدس به‌سادگي ميسر نيست. براي كسي كه سلامتي‌اش را براي دفاع از كشور و نظام از دست داده جز تكريم و احترام و حمايت مادي و معنوي چه مي‌شود كرد؟

عزيزاني كه با خدا معامله كرده‌اند و طلبي از بنده‌هاي خدا ندارند و برخي‌شان در آسايشگاه‌ها واقعا روزگار سختي را سپري مي‌كنند. جانبازان يادگارهاي زنده و خاطرات ملموس و عيني حماسه 8 سال دفاع مقدس هستند، آنها را فراموش نكنيم. ما با جانبازان عزيز و خانواده‌هاي محترم و دردكشيده‌شان چه كرديم؟

واقعيت اين است كه ما امانتداران خوبي نبوده‌ايم. قديم اگر فردي مثلا قصد سفر حج مي‌كرد، خانواده‌اش را به دوست و آشنايي مي‌سپرد، به جوانمردي كه خانواده و ناموس فرد سفر كرده را مثل خانواده خودش مي‌دانست و امانتداري مي‌كرد. حالا ما چگونه از بهترين فرزندان اين سرزمين و خانواده‌هايشان امانتداري كرده‌ايم؟

چقدر زود و چه راحت فراموش كرديم امنيتي كه امروز داريم را مديون شهدا، رزمندگان و جانبازان هستيم كه اگر آنها نبودند و جانشان را كف دستشان نگرفته بودند، شايد امروز اصلا مملكتي در كار نبود كه عده‌اي در آن پا روي خون شهدا و گُرده جانبازان بگذارند. در كشورهايي كه برخلاف ما اصلا هم ادعاي دينداري ندارند، قهرمانان جنگ مورد تكريم و حمايت واقعي قرار دارند. واقعا كي و كجا حاضر شده‌ايم يك لحظه خودمان را جاي اين جانبازان و خانواده‌هايشان بگذاريم؟ به‌خصوص جانبازان اعصاب و روان كه دچار مظلوميت مضاعف هستند و در لحظاتي كه اسير موج‌هاي عصبي مي‌شوند خدا مي‌داند كه چه بر آنها و خانواده‌هايشان مي‌گذرد. فكر آنها باشيم.

  • نويسنده و كارگردان سينما
کد خبر 364366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha