۷‌ماه پس از آنکه رئیس‌جمهور بر لزوم جمع‌آوری معتادان متجاهر تأکید کرد، سرانجام مسئولیت جمع‌آوری این افراد به‌طور کامل به بهزیستی واگذار شد.

عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور با اعلام اين خبر در تازه‌ترين جلسه ستاد مبارزه با مواد‌مخدر گفت:« از 2‌ماه قبل اين مسئوليت به‌طور آزمايشي به بهزيستي واگذار شده بود و به‌علت عملكرد فوق‌العاده اين سازمان در اجرا، اين طرح، به‌طور رسمي واگذار شد و تمام دستگاه‌ها ملزم به كمك به بهزيستي در اجراي اين وظيفه هستند.» علي مويدي، قائم‌مقام اين ستاد و در حاشيه اين جلسه از جمع‌آوري معتادان متجاهر از ۲۰ اسفند تا پايان خرداد خبر داد و گفت:« قرار است در 12استان كه بيشترين معتاد متجاهر و آلوده و بيشترين خرده‌فروش را دارند، در قالب يك طرح فوق‌العاده و ويژه از پايان اسفند تا پايان خردادماه نسبت به جمع‌آوري آنها اقدام شود. خرده‌فروشان اين 12استان هم در قالب يك طرح ويژه با هماهنگي قوه قضاييه، نيروي انتظامي و سازمان زندان‌ها ساماندهي شده و تا اطلاع ثانوي نگهداري خواهند شد.»

  • معتاد متجاهر كيست؟

درصورتي‌كه فرد معتاد با وجود بستر مناسب براي درمان و وجود همه امكانات حاضر نشد براي ترك اقدام كند، متجاهر شناخته شده و در چنين شرايطي بايد او را به مراكز درمان اجباري ارجاع داد. در حقيقت براساس قانون معتاداني كه داوطلبانه براي درمان مراجعه نكنند، مجرم شناخته مي‌شوند. براساس آمار رسمي، 50هزار معتاد متجاهر و كارتن‌خواب در كشور داريم كه حدود 15هزار نفرشان در تهران هستند و بسياري از اين افراد هم از شهرستان‌ها به پايتخت آمده‌اند.

کد خبر 364374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha