چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان برای اولین بار موفق شده‌اند از وال‌های منقاردار حقیقی در زیر آب تصویربرداری کنند، پستاندار آبزی به شدت کمیابی که تاکنون از نزدیک مشاهده نشده‌است.

وال

براساس گزارش ديسكاوري،‌اين وال به اندازه‌اي ناياب است كه محققاني كه زندگي خود را به مطالعه روي وال‌ها اختصاص داده‌اند نيز تاكنون موفق نشده‌اند آنها را مشاهده كنند.

وال منقار دار

وال هاي منقاردار در زمينه عمق شنا در ميان ديگر وال‌ها ركورددار جهان به شمار مي‌روند، و مي‌توانند خود را به عمق سه كيلومتري از اقيانوس رسانده و بيش از دو ساعت در اين عمق باقي بمانند.

وال‌هاي منقاردار حقيقي پيش از اين در سواحل استراليا ديده شده‌بودند. اين جانداران كه از اعضاي خانواده زيفيدا،‌شامل وال‌ها، دلفين‌ها و خوك‌هاي دريايي هستند،‌ يكي از ناشناخته ترين جانداران در كل جهان به شمار مي‌روند.

اين وال‌ها كه در دوران بلوغ خود درحدود پنج متر طول و وزني برابر 1400 كيلوگرم دارند،‌92 درصد از زندگي خود را در اعماق آب به سر مي‌برند و به شدت نسبت به تاثيرات انساني آسيب‌پذيرند. اين وال‌ها تاكنون بارها و بارها تحت تاثير مانورهاي دريايي كه در آنها از سيگنال‌هاي صوتي شديد استفاده مي‌شود،‌ به صورت گروهي در ساحل به گل نشسته‌اند.

کد خبر 364406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha