چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین خانه مسکونی چاپی جهان با کمک گرفتن از فناوری چاپگر سه‌بعدی در شهری در خارج از مسکو در کمتر از یک روز بنا شد.

خانه چاپ سه‌بعدی

براساس گزارش ساينس ديلي، اين خانه كه توسط شركت نوپايي به نام آپيس‌كور ساخته شده‌است، در كمتر از 24 ساعت و با هزينه‌اي كمتر از 11 هزار دلار توسط يك چاپگر سه‌بعدي قابل حمل تكميل شده‌است.

خانه چاپ سه‌بعدی

اين چاپگر ديوارهاي بتني خانه را روي پي فلزي به صورت يك‌پارچه چاپ كرد و پس از آن چاپگر از ساختمان خارج شد و كارگران مابقي جزئيات خانه را با افزودن سقف و تميزكاري فضاي داخلي تكميل كردند. 

اين شركت قصد دارد با تغيير روند ساختمان‌سازي سنتي به چاپ سه‌بعدي خانه‌ها اين روند را به پديده‌اي سريعتر، پاك‌تر،‌كارامد‌تر و قابل اعتماد تر تبديل كند تا وضعيت زندگي مردم در گوشه و كنار جهان بهبود يابد.

خانه چاپ سه‌بعدی

اولين نمونه از اين فرايند چاپي،‌خانه‌اي دنج و 37 متر مربعي است كه كه ظاهري غيرعادي و منحني دارد. دليل انحناي نماي ساختمان اين است كه قابليت چاپگر سه‌بعدي در چاپ مواد در هر شكل و حالتي را به نمايش بگذارد.

درون اين خانه تمامي ويژگي‌هاي استاندارد يك خانه كه به شيوه سنتي ساخته شده‌است وجود دارد. اين خانه از يك سالن، دستشويي،‌اتاق نشيمن و آشپزخانه برخوردار است. آپيس‌كور براي تجهيز خانه با شركت سامسونگ همكاري كرده و تلويزيوني متناسب با انحناي ديوار خانه براي آن درنظر گرفته‌است.

تخمين‌هاي اين شركت نشان مي‌دهد هزينه بناي اين خانه 275 دلار بر متر مربع بوده‌است و از ميان كل هزينه 10134 دلاري بناي خانه،‌هزينه درها و پنجره‌ها از همه بالاتر بوده‌است.

کد خبر 364417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha