چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون سیما از مرتضی حیدری به عنوان مجری احتمالی مناظره‌های انتخاباتی یاد کرد.

سریال

به گزارش ايسنا؛ مرتضی میرباقری - معاون سیما -  درباره ساز و کار برنامه‌های مناظره و اینکه برای انتخاب مجری مناظره‌های انتخاباتی به چه نتیجه‌ای رسیده‌اید که حاشیه‌های احتمالی به حداقل برسد؟ توضیح داد: ما تجربه‌های لازم را به دست آورده‌ایم و خود نامزدها هم از عقلانیت لازم برخوردارند و وارد بازی جریان‌های سیاسی نمی‌شوند. ما نباید مردم را بی‌خود تحریک کنیم؛ چرا که باید گفت جایی که درست عمل نشد، حوادث سال ۸۸ بود که عواطف مردم مُنقلب شد و تقریباً می‌توان گفت از آنجا که کسی تاکنون با چنین اتفاقی روبرو نشده بود، آمادگی مواجهه با چنین مسائلی در بَعد از انتخابات وجود نداشت؛ به نوعی همه رودست خوردند، ولی اکنون همه به پختگی رسیده‌اند.

میرباقری درباره‌ مجری مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری، توضیح داد: مرتضی حیدری به عنوان یکی از کاندیداهای اجرا در مناظره‌ها مطرح است اما هنوز به تصمیم نهایی نرسیده‌ایم.

وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود صداوسیما به صورت جناحی عمل می‌کند به ایسنا گفت: هیچ کس در مورد خود من به عنوان معاون سیما نمی‌تواند بگوید که جناحی عمل کرده‌ و زیر پرچم یک جناح خاص حرکت کرده‌ام. ما در صداوسیما هیچ جریانی را آنقدر صالح و بدون اشکال نمی‌دانیم که بخواهیم زیر پرچم آن جریان حرکت کنیم؛ بزرگترین پرچم برای ما، مقام معظم رهبری است.

معاون سیما همچنین با اشاره به سیاستگذاری سازمان صداوسیما در سال ۹۶ گفت: قرار است روی کیفی‌سازی آثار تمرکز بیشتری داشته باشیم.

میرباقری همچنین درباره‌ی سیاستگذاری سیما در سال جدید، اظهار کرد: ما در سال جدید سعی داریم تمامی ساختارها، حضور فعال در مناسبت‌ها داشته باشند؛ به طور مثال سریال‌های نمایشی در مناسبت‌ها حضور فعال‌تری دارند اما در حوزه مستندهای مناسبتی، پویانمایی و استندآپ، این حضور کمرنگ‌تر است. سیاست ما این است که ساختارسازی و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم و نیروی انسانی خود را تشکیل دهیم تا به سمت کیفی‌سازی حرکت کنیم. راهبرد اساسی ما در سال ۹۶، کیفی‌تر کردن برنامه‌هاست؛ البته یک عقب‌ماندگی جدی در ساختار پویانمایی و سریال‌ها داشته‌ایم که امسال در حوزه سریال‌ها، این عقب‌ماندگی را جبران کردیم و امیدواریم در سال آینده در حوزه پویانمایی هم این رشد را داشته باشیم.

معاون سیما با اشاره به مخاطبان نوجوان صداوسیما گفت: از نظر مقطع سنی، گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان برای ما جزو اولویت‌ها محسوب می‌شوند و با حساسیت بیشتری به ساخت برنامه برای آنها می‌پردازیم. پیش از این در شبکه‌های مختلف به صورت غیرتخصصی به این رده‌های سنی پرداخته می‌شد، ولی شبکه کودک و نوجوان و کانال امید به نسبت مأموریتی که دارند، به صورت تخصصی‌تر به این رده‌های سنی می‌پردازند..

میرباقری درباره سرنوشت مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی نیز توضیح داد: ایجاد این مرکز از همان ابتدا اشتباه بود و بنا بر این بود که این مرکز روی فیلمنامه کار کند، اما اکنون آنها دست به ساخت سریال می‌زنند؛ بنابراین ورود به تولیدات نشان می‌دهد که ساز و کار این مرکز چندان دقیق نیست. بنابراین در سال ۱۳۹۷ مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی وجود نخواهد داشت و سریال‌های آن، به مرکز امور نمایشی سیما منتقل می‌شود و دیگر به عنوان یک مرکز موجودیت نخواهد داشت.

کد خبر 364442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha