همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از تشکیل قرارگاه بیابان زدایی خوزستان در بسیج با مشارکت همه سپاه‌های استانی خبر داد و گفت: بسیجیان هم اکنون در ۴ هزار هکتار از اراضی، عملیات بیابان زدایی در خوزستان انجام می‌دهند.

بسیج

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج، سرتیپ دوم پاسدار نعمان غلامی با بیان اینکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی و گره گشایی از کار مردم، پیشنهادهایی به دولت ارائه شد، اظهارکرد : طی نشست‌هایی که با حضور رئیس سازمان بسیج و معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، مقرر شد که بسیج در موضوع آبخیزداری و بیابان زدایی به دولت کمک کند.

وی افزود: برای تحقق این اهداف، جلسات مشترکی با وزارت جهاد کشاورزی برگزار کردیم و با امضای تفاهم نامه ای بین وزارت جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی و سازمان برنامه ریزی قرار شد که بسیج سازندگی عملیات آبخیز داری و آبخوان داری در 450 هزار هکتار و عملیات بیابان زدایی را در 50 هزار هکتار انجام دهیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: با توجه به تاکیدات رئیس سازمان بسیج موضوع بیابان زدایی در اولویت قرار گرفت و تاکنون عملیات اجرایی بیابان زدایی در 11 هزار هکتار و عملیات آبخیز داری در 59 هکتار مورد توجه قرار گرفته و برای اجرای مراحل بعدی، سازمان جنگل‌ها و مراتع باید مطالعات و طرح‌های مقدماتی را آماده کند.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی در 15 سال گذشته عملیات بیابان زدایی و آبخیزداری را در سطح 450 هزار هکتار انجام داده است، بیان کرد: انجام این عملیات در 500 هزار هکتار زمین و در مدت زمان یکسال کاری بسیار بزرگ است که برای تحقق آن نیاز به برنامه ریزی دقیق وجود دارد.

کد خبر 364447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha