چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب خبرنگار ایرنا در کردستان، ابراهیم محمد حسینی، به نام نوشتن در روزنامه‌نگاری منتشر شد.

کتاب خبرنگار ایرنا به نام نوشتن در روزنامه نگاری منتشر شد

این کتاب دارای مقدمه و 18 مقاله آموزشی و کاربردی در حوزه روزنامه‌نگاری و خبرنگاری است که نویسنده آنها را از زبان کُردی به فارسی ترجمه کرده است.

انواع منبع خبری، جانبداری در روزنامه نگاری، مقاله نویسی در روزنامه‌نگاری و مطبوعات، ستون نویسی، سرمقاله نویسی، شگردهای مصاحبه با شخصیت‌ها، نظرخواهی نویسی، ساختار گزارش و انواع آن، گزارش نویسی، گزارش تحقیقی، اطلاع رسانی بحران، خصوصیات مطبوعات محافظه کار، عامه‌پسند، میانه رو و بین‌المللی، روزنامه‌نگاری در کردستان عراق، موانع رسانه‌های آزاد و اخلاق و تبلیغات موضوع‌های این کتاب هستند.

مقدمه این کتاب، را با عنوان آموزش روزنامه‌نگاری نیاز امروز و فردای ما فریبرز بیات از همکاران بخش آموزشی مرکز آموزش و پژوهش روزنامه همشهری نوشته است.

این کتاب در ۱۳۶ صفحه توسط انتشارات ئه وین مریوان کردستان چاپ شده است و علاقه مندان می توانند آنرا را با قیمت 70 هزار ریال سفارش دهند.

ابراهیم محمدحسینی ، مسئول روابط عمومی فرماندار سقز و دارای کارشناسی روزنامه نگاری و کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی است و سابقه تدریس روزنامه نگاری در شهرستان های سقز، بانه ، مریوان و بوکان، همکاری با روزنامه اعتماد و نشریه های محلی در زمینه گزارش و یادداشت نویسی را در کارنامه خود دارد.

وی همچنین عضو شورای سردبیری فصلنامه فرهنگی اجتماعی هایا است.

مباحث و مقالات این کتاب که بیشتر نگاه تجربی و کاربردی دارد، می‌تواند در ارتقای دانش و مهارت‌های روزنامه‌نگاری دانشجویان و علاقه‌مندان به عرصه روزنامه‌نگاری بسیار مفید و راهگشا باشد.

کد خبر 364480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha