همشهری آنلاین: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اعلام اینکه مراسم تحویل سال ۹۶ از ساعت ۹ صبح در حرم رضوی آغاز می‌شود، گفت: اقامه نماز جماعت یکپارچه در حرم مطهر، قرائت دعای توسل، سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی و حجت‌الاسلام قرائتی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

حرم امام رضا(ع)

به گزارش ایسنا، سید مرتضی بختیاری با اشاره به تقارن ایام نوروز و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: با دستور اکید تولیت آستان قدس رضوی، ستاد استقبال و پذیرایی از زائران نوروزی تشکیل شده است. تلاش مجموعه بر این متمرکز خواهد شد تا با همدلی و هم‌افزایی در راستای ارائه بهترین و کیفی‌ترین خدمات به زائران عزیز بارگاه مکوتی امام رضا(ع) اقدام و عمل کنیم.

وی افزود: از روز ولادت حضرت زهرای اطهر(س) با گردهمایی خدام و کارکنان آستان قدس رضوی طرح نوروزی خدمت‌رسانی آغاز و تا پایان 14 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام رضا(ع)، گفت: سخنرانی معظم له همزمان به سه زبان انگلیسی، عربی و اردو ترجمه خواهد شد و متن سخنان ایشان نیز در اسرع وقت به زبان‌های مختلف منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت، برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی با موضوع تبیین شعار سال با حضور آیت‌الله سید احمد خاتمی از دیگر برنامه‌های حرم مطهر در ایام نوروز است.

وی گفت: در ایام نوروز میزبان زائران عزیز در 2 مهمانسرای جدید و قدیم آستان قدس رضوی خواهیم بود و در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام از آنان پذیرایی خواهد شد. همچنین در مبادی ورودی مشهد مقدس نیز روزانه 15 هزار وعده غذایی گرم بین زائران توزیع می‌شود.

کد خبر 364486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha