همشهری آنلاین: چهارمین ناوگروه صلح و دوستی ایران در سفر به روسیه در سواحل دریای خزر این کشور پهلو گرفت.

ناوشکن

به گزارش ایرنا، ناوشکن دماوند و ناو موشک انداز درفش در بندر مخاچ قلعه پایتخت جمهوری داغستان در منطقه قفقاز روسیه واقع در ساحل شمال غربی دریای خزر لنگر انداختند.

روابط عمومی حوزه نظامی جنوب روسیه با اعلام این خبر نوشت: ناوگروه روسی در دریای خزر شامل ناوچه های موشک انداز «گراد سویاژسک»، «اوگلیچ» و «ولیکی اوستیوگ» از ناوگروه ایرانی استقبال کردند.

خبرگزاری ایتارتاس در این باره اعلام کرده است: ناوچه های موشک انداز روسی ناوگروه ایرانی را تا بندر مخاچ قلعه پایگاه ناوگان دریای خزر روسیه در این سفر غیررسمی همراهی کردند.

فرماندهی ناوگروه ایرانی با همتایان روس خود و نیز مقام های جمهوری داغستان دیدار کردند. آنها همچنین قرار است در برنامه های فرهنگی شرکت و از یگان های دریایی روسیه در دریای خزر بازدید کنند.

این برنامه چهارمین سفر ناوگروه ایران به کشورهای حاشیه خزر است و تیرماه سال 92 و مهرماه 94 نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به روسیه سفرکرده بود و شهریور امسال هم یک ناوگروه با هدف تحکیم روابط، به سواحل جمهوری آذربایجان اعزام شده بود.

همچنین ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون چهار بار طی سال های 86، 93، 94 و شهریورماه امسال با هدف تحکیم روابط دوستانه، گسترش تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندر انزلی سفر کرده است.

کد خبر 364530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha