همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:‌ ایثارگری شهدا در جامعه ایران بی‌نظیر بوده است؛ امروز اگر در جامعه آرامش و آسایش داریم و در خاورمیانه کشور ما آرامش و ثبات دارد، آن را از شهدا داریم.

محمدعلی شهیدی

به گزارش ایرنا، محمدعلی شهیدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران افزود:‌ 22 اسفندماه هر سال یادآور تشکیل بنیاد شهید به فرمان امام راحل (ره) است که بعد از سال‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز شهید نامگذاری شد.

وی گفت: همه ساله این روز به عنوان روز شهید و گرامیداشت روز شهیدان در کشور مطرح می‌شود و به همین مناسبت بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه های مختلفی به عنوان هفته شهید در سال های اخیر برنامه ریزی کرده است؛ امسال نیز کنگره بین‌الملل شهدای جهان اسلام در روز چهارشنبه هفته گذشته در مشهد برگزار شد و برنامه های مختلف دیگری نیز تا روز یکشنبه 22 اسفندماه در کشور اجرا خواهد شد.

شهیدی افزود: همه باید بدانیم که این شهدا بودند که به یقین برای ما آرامش آوردند، صد در صد تلاش دیروز شهدا و فداکاری و ایستادگی آنها، عزت امروز و رشد و تعالی کشور ما را به وجود آورده است و همه آنچه داریم به برکت خون شهدا است.

وی ادامه داد: نظام پربرکت جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جبهه و جنگ و از خودگذشتگی آنها در عرصه ملی و بین‌المللی پاگرفته است و آن قدر مقام شهید بالا است که زبان برای سخن گفتن درباره مقام او قاصر است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد:‌ تا حدی مقام شهید متعالی است که اذن شفاعت که به پیامبران داده شده، به شهید هم داده شده است. پیامبر اسلام می‌فرماید سه گروه هستند که اذن شفاعت دارند و می‌توانند مردم را شفاعت کنند، گروه اول پیامبران، گروه دوم علما و گروه سوم شهدا هستند که به اذن خدا می‌توانند افراد را شفاعت کنند.

وی گفت: مقام شهید آن قدر بالا است که اگر در معرکه یعنی در میدان جنگ و در لباس رزم به شهادت برسد،‌ فقه و دین ما می‌گوید این فرد دیگر غسل و کفن نمی‌خواهد فقط در لباس خودش برای او نماز میت بخوانید و با همان لباس خودش او را دفن کنید.

شهیدی افزود: آن قدر مقام شهید بالا است که پیامبر فرموده است؛ همین که شهید شمشیر را بالای سر می‌برد و با دشمن دین و خدا می‌جنگد امتحانش را پس داده است و دیگر سوال و جوابی برای او نیست. در قرآن نیز درباره مقام شهید آیات زیادی آمده و تاکید شده است که شهیدان رستگار و برای همیشه زنده هستند.

نماینده ولی فقیه در امور شهدا و ایثارگران ادامه داد: بدانید هر کسی که در جامعه بشری به بشریت خدمت کند،‌ هر خدمتی که می‌تواند از راه علم، اندیشه، اخلاق، صنعت و اختراع و اکتشاف باشد، خدمت او نزد خدا عزیز و کار او پرارزش است اما بالاترین کاری راکه کسی برای بشریت انجام می‌دهد،‌ شهدا انجام داده اند و پرارزشترین خدمتی که به بشریت شده را آنها انجام داده‌اند.

شهیدی تاکید کرد: هر کس می‌خواهد در علم و صنعت خدمت کند، به مکان آرامی نیاز دارد. فکر آرام می خواهد. این آرامش را غیر از شهدا چه کسی برای جامعه می‌آورند، شهدا جامعه را آرام نگه می‌دارند خون پاک شهدا است که برای جامعه آرامش می‌آورد.
وی اضافه کرد: شهدا میدانی را به وجود می‌آورند که عالم و فیلسوف و مخترع می تواند فکر کند و برای جامعه کار کند.

شهیدی درباره جایگاه و شان شهید گفت: ایثارگری شهدا در جامعه ایران بی نظیر بوده است. امروز اگر در جامعه آرامش و آسایش داریم و در خاورمیانه کشور ما آرامش دارد، این آرامش را از شهدا داریم.

وی اضافه کرد: منطق شهید سوختن و روشن کردن و زنده کردن جامعه بشری و انسانی است. معیار شهید زنده نگه داشتن ارزش های اسلامی است و شهادت یک مقصد برای سعادت و یک فرهنگ و سبک زندگی برای جامعه ما است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر کسی می‌خواهد خوشبخت باشد و اگر کشوری می‌خواهد رشد کند، به فرمایش امام (ره) باید راه شهدا را برود و به فرمایش مقام معظم رهبری عزت، آبرو و حیثیت امروز ما از برکت خون شهدا است.

وی افزود: ما مردم امروز باید بکوشیم راه شهدا را برویم و مسیر آنها را ادامه دهیم.‌ اگر می‌خواهیم پیروز و موفق باشیم باید راه شهدا را برویم.

وی گفت: امروز وظیفه ما این است که حرمت فولادمردان و شیرزنانی راکه در حراست ایران اسلامی ایثار کردند، نگه داریم. از این فرهنگ حراست کنیم و باید باید نام شهید را همیشه زنده نگه داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: فقط 22 اسفند ماه روز شهید نیست. هر روز، روز شهید است، نام شهید همیشه باید باشد، چرا که ما این فرهنگ و این راه را از حادثه کربلا آموخته‌ایم، فرهنگ شهادت‌، مقاومت و ایثار را امام حسین(ع) به ما آموخت. ما باید این راه را ادامه دهیم تا این انقلاب را به صاحبش حضرت ولی عصر(عج) بپسپاریم.

کد خبر 364534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha