مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان با ابداع یک آزمایش جدید خون، سرطان و محل رشد تومور سرطانی را در بدن تشخیص خواهند داد.

ازمایش خون

به گزارش مهر، دانشمندان با استفاده از یک شیوه جدید پیشرفته برای تشخیص زودهنگام سرطان نیاز به انجام عمل‌های جراحی تهاجمی نظیر بیوپسی را حذف می‌کنند.

تشخیص سرطان با آزمایش خون از طریق غربالگری DNA آزادشده از طریق سلول‌های مرده تومور و تشخیص DNA تومور در خون بیماران مبتلا به سرطان انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

کان ژانگ، استاد دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می‌گوید: «آگاهی از محل وجود تومور برای تشخیص زودهنگام و موثر بیماری ضروری است.»

به گفته محققان، زمانی که تومور شروع به تسخیر بخشی از بدن می‌کند، برای بدست آوردن مواد غذایی و فضا برای رشد خودش به رقابت با سلول‌های عادی می‌پردازد و طی فرایندی آنها را می‌کشد. با از بین رفتن سلول‌های عادی، DNA آنها در جریان خون منتشر شده و از آن DNA برای تشخیص بافت تحت تاثیر سرطان استفاده می‌شود.

به این متد جدید «هاپلوتیپ متیلاسیون CpG» گفته می‌شود. هر بافت بدن از طریق امضاء منحصربه فرد هاپلوتیپ‌های متیلاسیون آن قابل شناسایی است.

به گفته ژانگ، «اگر بتوانیم هم سیگنال‌های سلول سرطانی و هم سلول‌های دیگر را ادغام کنیم، می‌توانیم وجود یا عدم وجود تومور و محل آن را تعیین نماییم.»

کد خبر 364550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha