جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

رسانه‌های هند در حالی به استقبال اکران برنده جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار ۲۰۱۷ رفته‌اند که مجید مجیدی هم نخستین پروژه بین‌المللی خود را در سرزمین ۷۲ ملت به مراحل پایانی تولید رسانده است.

به گزارش همشهري، همزمان با حضور اصغر فرهادي در اسپانيا براي آغاز پيش‌توليد فيلمي با بازي پنه‌لوپه كروز و خاوير باردم، انتشار خبر اكران عمومي فيلم سينمايي «فروشنده» در هند به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است. بهترين فيلم خارجي زبان سال2016 از نگاه اعضاي آكادمي اسكار از آخرين روز‌ ماه مارس (11فروردين96) در هند روي پرده مي‌رود و به‌نظر مي‌رسد بالا بودن تب سينماي ايران در اين كشور، به موفقيت تجاري آن بسيار كمك كند.

سونيل دوشي، تهيه‌كننده سرشناس باليوودي كه به‌تازگي يك شركت پخش به نام خود راه‌اندازي كرده است، در گام نخست سراغ فيلم تحسين‌شده فرهادي رفته و آن را روانه پرده سينماها مي‌كند. او درباره دلايل انتخاب اين فيلم ايراني مي‌گويد: من معمولا فيلم‌هاي مهم را از همان مراحل اوليه شناسايي مي‌كنم. در جريان نوشته شدن فيلمنامه و پيش از موفقيت در كن، فروشنده را زير نظر داشتم و خوشحالم بهترين‌هاي سينماي جهان را براي مردم هند به ارمغان مي‌آورم؛ براي كساني كه نمي‌توانند به جشنواره‌ها بروند و اين فيلم‌ها را روي پرده ببينند.

دوشي كه فعاليت در سينماي هند را از دودهه پيش آغاز كرده، خبر اكران فروشنده را با افتخار اعلام مي‌كند و مي‌افزايد: خوشحالم كه سينمادوستان هندي مي‌توانند از 31مارس برنده اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان را ببينند؛ فيلمي كه پيش‌تر 2جايزه بهترين فيلمنامه و بهترين بازيگر مرد را هم از جشنواره كن برده بود. پس از آن هم نوبت به اكران 2فيلم از بهترين‌هاي سينماي تركيه در هندوستان مي‌رسد؛ «موستانگ» دنيز غمزه ارگوون (نامزد اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان) و «خواب زمستاني» نوري بيگله جيلان (برنده جايزه نخل طلايي بهترين فيلم از جشنواره كن).

  • درخشش نام ايران در هند

همزمان با آمادگي سينماهاي هند براي نمايش فروشنده، مجيدي هم توليد «آن سوي ابرها» را در بمبئي و ديگر مناطق هند ادامه مي‌دهد. نخستين ايراني نامزد اسكار كه در باليوود چهره‌اي شناخته‌شده و محبوب است، در نخستين فيلم هندي‌زبان خود داستان رابطه يك خواهر و برادر را به تصوير مي‌كشد و نكته جالب اينكه فيلمبرداري آن درست در آستانه اكران فيلم فرهادي به پايان مي‌رسد. آن سوي ابرها پاييز آينده آماده نمايش مي‌شود. اين روزها نام ايران در ميان باليوودنشينان زياد به گوش مي‌خورد.

کد خبر 364565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha