شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: امسال هم ویژهنامهی نوروزی داستان به روال قبل با ۱۴۴ صفحه بیشتر منتشر شده است. عیدی مجله داستانی‌ها لوح فشردهی صوتی داستان همراه ۸ ویژهی زندگینگارههای ایرانی است که صدا و آثار چهارده نویسنده کشورمان است.

نوروز داستانی با ویژه‌نامه همشهری داستان

عيدي مجله داستاني‌ها لوح فشردهي صوتی داستان همراه 8 ويژهي زندگينگارههاي ايراني است كه صدا و آثار چهارده نويسنده كشورمان است.

به مناسبت بهار داستان‌هاي ايراني مجله در مجموعه‌اي عاشقانه گردآوري شده‌اند. 6 داستان از هوشنگ مرادي كرماني، محمد صالح‌علا، علي خدايي، فريبا وفي... كه هر كدام در فضايي متفاوت نوشته شده‌اند اما رنگ و بويي از عشق دارند. ديگر جذابيت مجله هفت داستان‌ خارجي است كه هر داستان از يك زبان ترجمه شده. مژده دقيقي، محمود حسيني‌زاد، اصغر نوري، آيت حسيني و... داستان‌ها را از انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ژاپنی و... برگردانده‌اند.

اسفند و فروردین هر دو مناسبت روز مادر و روز پدر را در خود دارد. زندگی نگارههای جستوجو در باغ درونی نوشته‌ی فرشته احمدی و اسم پدرم لطفی بود از يكتا كوپان در بخش دربارهي زندگی با نظر به این دو مناسبت فراهم آورده شده‌اند.

بخش روايت‌هاي مستند مجله با موضوع سفر (كه با نوروز و تعطیلات نوروزی قرين است) تهيه شده. ليلا نصيري‌ها از سفر به شهرهايي با نام‌هاي عجيب نوشته و مجيد سعيدي در عكس‌هايش نوروز مزارشريف را ثبت كرده.

از ديگر مطالب خواندني ويژه‌نامه نوروزي مجله «زندگی دوگانهی لیلا» است که مانند سال گذشته به شیوهي «امدادی» نوشته شده؛ داستانی در دو ژانر مختلف و با هشت نویسنده. داستاني‌ها یک شروع مشترک را در اختيار دو گروه چهارنفره از نویسندگان قرار داده‌اند تا یک گروه در ژانر طنز و گروه دیگر در ژانر ملودرام آن را ادامه دهند. هر نویسنده بعد از نوشتن بخش خود، ادامهي داستان را به نویسندهي بعدی سپرده.

داستان‌ها و روايت‌هايي از كامبيز درم‌بخش، گيتا گركاني، مژده الفت، نفيسه مرشدزاده، حامد اسماعيليون، محمدرضا فرزاد، ايمان صفايي، محمد طلوعي، احسان عبدي‌پور، مهدي رجبي، احسان لطفي، سينا دادخواه، اوسامو دازاي، نجيب محفوظ، فرناندو سورنتينو، فرانتس بارتلت، ديويد سدريس، يوديت هرمان و يي‌يون‌لي از ديگر مطالب اين شماره است.

هفتادوپنجمين شماره‌ي ماهنامه داستان همشهری در 410 صفحه با قیمت 9000 تومان، از اواسط اسفند در روزنامه‌فروشی‌ها وکتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان است.

کد خبر 364579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha