مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

ایوان انتظار میدان ولیعصر عصر روز گذشته به روی شهروندان باز شد. این فضای عظیم فرهنگی ۴۳ هزار مترمربع وسعت دارد که ساخت آن از سال۸۷ آغاز شده بود.

مناطق شهر

 ايوان انتظار كه محل تلاقي دو خط متروي 3 و 6 تهران است تا عمق 37متري فضاي زيرسطحي ميدان وليعصر گسترده شده است.

شهردار تهران روز گذشته در مراسم بهره‌برداري از اين فضا كه با حضور شهروندان و مديران شهر در روز منتسب به حضرت ولي‌عصر(عج) برگزار شد، گفت: يكي از مراكز چندمنظوره شهر همين ايوان انتظار است كه در يكي از مهم‌ترين ميادين شهر برپا شده است. محمدباقر قاليباف در ادامه خاطرنشان كرد:

در ماه‌ها و سال‌هاي گذشته خط 3متروي تهران در همين محل افتتاح شد اما كسي تصور ايجاد چنين فضايي را نداشت. اميد است اين فضاي فرهنگي بتواند محيط را براي حضور و مديريت اهالي فرهنگ در اداره اينجا فراهم كند. به گفته قاليباف، اميد است اين محل به‌عنوان پاتوق فرهنگي، در ‌شأن نام اين ميدان باشد و حقيقت فرهنگ انتظار را عنوان كند.

  • منتظران واقعي

شهردار تهران در ادامه سخنان خود به ويژگي‌هاي منتظران واقعي اشاره كرد و افزود: امروز منتظران واقعي گره‌گشاي كار مردم و تعالي‌بخش آنها هستند، ضمن اينكه هرگز نبايد از ياد شهدا غافل شد. قاليباف همچنين با اشاره به امنيتي كه امروز در كشور برقرار است، يادآور شد: امنيت و سلامت2 ركن زندگي هستند كه وجود آنها را مديون شهدا هستيم و بايد اين فرهنگ در مراكزي مانند ايوان انتظار تبليغ شود. امروز امنيت با وجود همه سختي‌ها و مشكلات در كشور ما برقرار است كه نتيجه خون شهدا و مجاهدت ايثارگران است.

قاليباف به رويكرد فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران در يك دهه گذشته نيز اشاره داشت. به گفته وي، مديريت شهري هر جا كه فرصت فراهم شده از حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي در كنار خدمات عمراني بهره گرفته است. نظير طرح عمراني ايوان انتظار كه علاوه بر سازه عمراني انس و الفت شهروندان را هم فراهم مي‌كند. وي افزود: امروز ايستگاه‌هاي تقاطعي مترو به مثابه يك سازه اجتماعي - تربيتي و محيط انس و الفت شهروندان است.

شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برخي انتقادات اظهار داشت: كار با همه سختي‌هايش شيرين است. اگر چنين مشقت‌هايي نباشد، زمان بهره‌برداري لذت لازم را نمي‌بريم و قدر كار را نمي‌دانيم. اصلا به‌نظر من با اين انتقادات بركت كار بيشتر مي‌شود. قاليباف همچنين تأكيد كرد: البته امروز انتقادي نداريم و بايد ديد كه برخي حرف‌ها با چه قصد و نيتي گفته مي‌شود. اگر قصد در هر كاري رضايت خداوند است، تبلورش در رضايت مردم معلوم مي‌شود. اگر رضايت خدا و مردم كسب شد، ديگر بي‌انصافي‌ها ديده نخواهد شد. پس نبايد به اين موضوعات جدي نگاه كنيم.

شهردار تهران در سخنان خود به روند توسعه و رشد روزافزون حمل‌ونقل عمومي در شهر تهران هم اشاره كرد و گفت: در 25سال با همه همت‌ها و همكاري‌ها 70كيلومتر مترو در تهران به بهره‌برداري رسيد اما در طول يك دوره 10ساله با همه مشكلات و عدم‌پشتيباني و حمايت لازم خطوط مترو به نزديك 200كيلومتر رسيد و تا 3‌ماه آينده 300كيلومتر مترو در تهران خواهيم داشت.

در چنين شرايطي تعجب مي‌كنم كه اشكالاتي كه در دوره مديريت برخي شكل گرفته را به ما منتسب مي‌كنند. شهردار تهران در جمع خبرنگاران نيز از برنامه‌ريزي براي نصب يك نماد شهري در ايوان انتظار خبر داد و گفت: پيش‌بيني‌هاي فني لازم براي نصب اين نماد صورت گرفته اما نياز است كه براي اين كار مسابقه بين‌المللي با حضور هنرمندان و طراحان داخلي و خارجي با موضوع انتظار برگزار شود.

  • فضايي براي حضور فرهنگي شهروندان

در مراسم بهره‌برداري از ايوان انتظار معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران ‌ به ويژگي‌هاي ميدان وليعصر اشاره كرد و گفت: ميدان وليعصر گردآورنده خاطرات تلخ و شيرين بسياري بوده و هست. از اين‌رو ايوان انتظار مردم را دعوت به حضور در اين فضاي فرهنگي مي‌كند. به گفته مازيار حسيني، اين فضاي ساده اما زيبا با مفهوم انتظار طراحي شده است.

حسيني همچنين تأكيد كرد: در هنر خطاب قراردادن با استعاره و غيرمستقيم صورت مي‌گيرد. فضاي زيرپاي ايوان انتظار با يك رنگ كاملا ساده آجري طراحي شده و فقط براي عبور نيست. اين ايوان نشاني از تعهدات مديريت شهري به شعار سال بوده است. ما در اين راه خيلي تنها هستيم و حمايت مالي حداقلي از ما صورت مي‌گيرد. معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران به تكميل اين ايوان انتظار نيز اشاره كرد و گفت: 2 گام باقيمانده در ايوان انتظار در ورودي‌هاي جنوب غربي و اتصال به ورودي ايستگاه بي‌آرتي در جنوب ميدان وليعصر اتفاق مي‌افتد كه تا 3‌ماه آينده انجام خواهد شد.

کد خبر 364580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha