علی اصغر محمدی: هزاران معلم در سراسر کشور از ۶ماه پیش حقوق نگرفته اند. شاید حقوق بسیاری از این معلمان کمتر از یک میلیون تومان باشد، ولی چون در بند «واو» بودجه نیامده جزو حقوق محسوب نمی‌شود و دولت هم پرداخت نمی‌کند.

 16هزار معلم حق‌التدريسي، 12هزار نيروي خدماتي، 8هزار سرباز‌معلم و هزاران معلم شاغل از مهر امسال تاكنون ريالي از دولت دريافت نكرده اند و به گفته مديركل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش كارشناسان سازمان برنامه و بودجه كشور اين افراد را جزو حقوق كاركنان آموزش و پرورش قلمداد نمي‌كنند.

منصور مجاوري در اين باره به همشهري گفت:«متاسفانه نوع نگاه كارشناسان سازمان برنامه و بودجه طوري است كه آنها پرداخت حقوق كاركنان آموزش و پرورش را جزو اولويت مي‌دانند و اعتقاد ندارند كه حقوق سرباز‌معلمان، نيروهاي حق‌التدريسي آزاد و شاغل و نيروهاي قراردادي نيز جزو حقوق كاركنان است و بايد پرداخت شود.»

وي با تاكيد بر اينكه شخص دكتر نوبخت، رئيس سازمان برنامه و بودجه در اين خصوص نظر مثبت دارد، افزود:« تاكنون اقدام مثبتي براي پرداخت حقوق همكاران ما انجام نشده و ما نيز شرمنده اين گروه از فرهنگيان هستيم. با توجه به روند كارها در سازمان برنامه و بودجه بعيد مي‌دانم امروز و فردا(20 و 21 اسفند) هم حقوق اين گروه از همكاران پرداخت شود. البته ما پيگير موضوع هستيم و اميدواريم تا پايان اين هفته حقوق اين گروه از همكاران پرداخت شود.»

  • تجمع اعتراض‌آمیز معلمان

بسياري از معلمان اعم از بازنشسته و شاغل نسبت به روند امور در آموزش و پرورش انتقاد دارند و همين وضعيت موجب شد تا روز پنجشنبه هفته گذشته در سراسر كشور معلمان تجمع اعتراض‌آميز برگزار كنند.

«کیفيت آموزش»٬ «آموزش رایگان» و «معیشت معلمان شاغل و بازنشسته»، 3 محور اصلي تجمع اعتراض‌آميز معلمان بود. تجمع سراسري معلمان در تهران مقابل مجلس شوراي اسلامي برگزار شد و آنها افزون بر 3 محور اصلي خواستار پرداخت مطالبات فرهنگيان از جمله حقوق حق‌التدريس‌ها، اضافه‌كار و رسيدگي به وضعيت صندوق ذخيره فرهنگيان شدند.

  • قول پرداخت حق‌التدريس

همزمان با برگزاري تجمع اعتراض‌آميز معلمان در كشور، اسدالله عباسی عضو كميسيون آموزش مجلس در گفت وگو با خبرگزاری فارس گفت:«آموزش و پرورش قول پرداخت حق‌التدریس و اضافه کار فرهنگیان را همراه با حقوق اسفند امسال داده است.»

البته نمايندگان مجلس چند روز پيش در جريان بررسی لایحه بودجه سال 96 مصوب کردند تا دولت حقوق کارکنان آموزش‌وپرورش را به صورت ماهانه پرداخت کند. براین اساس هر موضوعی که ذیل عنوان حقوق تعریف می‌شود ازجمله حقوق نیروهای رسمی، پیمانی و سرباز معلمان باید به صورت منظم در هر ماه پرداخت شود. با عنايت به اين مصوبه از سال 96 حقوق نيروهاي حق‌التدريسي، قراردادي و سرباز معلم نيز جزو بند «واو» بودجه قرار مي‌گيرد و مشكل اين گروه از معلمان حل خواهد شد، اما حالا و در آستانه شب عيد آنها چشم انتظار دريافت حقوق و مطالبات‌شان هستند.

کد خبر 364594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha