همشهری آنلاین: بوروسیا دورتموند در دیدار برگشت مرحله یک‌ هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا بنفیکا لیسبون را ۴ بر صفر مغلوب کرد و به دور بعد راه یافت. بارسلونا نیز با پیروزی ۶ بر یک مقابل پاری سن ژرمن معجزه آفرید.

Suarez
  • بوروسیا دورتموند ۴ - بنفیکا لیسبون صفر

بوروسیا دورتموند که در کنار بایرن مونیخ و بایر لورکوزن فوتبال آلمان را در دور یک‌ هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا نمایندگی می‌کند، شامگاه چهارشنبه (۸ مارس / ۱۸ اسفند) در دیدار برگشت مقابل بنفیکا لیسبون ۴ بر صفر پیروز شد و بلیت صعود به مرحله بعد را کسب کرد. دورتموندی‌ها این دیدار را پرتحرک آغاز کردند و در دقیقه چهارم بازی توسط پی‌ير امریک اوبامیانگ به نخستین گل خود دست یافتند.

نیمه نخست دیدار دو تیم علی‌رغم تلاش‌های دورتموند با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید. زردپوش‌های دورتموند که از لحاظ شمار حملات و مالکیت توپ از حریف خود برتر بودند، در نیمه دوم بر فشارهای خود افزودند و سه بار دیگر دروازه حریف پرتغالی خود را باز کردند. اوبامیانگ با زدن سه گل از چهار گل تیمش چهره‌ درخشان میدان بود و سهم مهمی در صعود دورتموند به دور یک‌ چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا داشت.

اوبامیانگ

  • بارسلونا ۶ - پاری سن ژرمن یک

در دیگر دیدار برگشت مرحله یک‌ هشتم نهایی که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، تیم اف ث بارسلونا توانست با پیروزی ۶ بر یک مقابل پاری سن ژرمن معجزه بیافریند، چرا که دیدار رفت دو تیم با پیروزی ۴ بر صفر نماینده فرانسه پایان یافته بود. آغازگر فستیوال گل بارسلونا در این دیدار لوئیس سوارز، مهاجم اروگوئه‌ای این تیم بود که در دقیقه چهارم بازی دروازه پاری سن ژرمن را باز کرد.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود بارسلونا پایان یافت. این تیم که برای صعود به مرحله بعد باید حریف خود را با اختلاف پنج گل شکست می‌داد، نیمه دوم را پرجنب‌وجوش آغاز کرد. لیونل مسی در دقیقه ۵۰ از نقطه پنالتی توپ را برای بار سوم درون دروازه پاری سن ژرمن جای داد و امید بارسلونا به راه‌یابی به مرحله یک‌ چهارم نهایی را زنده نگاه داشت.

۱۲ دقیقه بیشتر از سومین گل بارسلونا نگذشته بود که کاوانی، مهاجم خطرناک پاری سن ژرمن توپ را با شوتی سنگین از فاصله ۱۳ متری به تور دروازه بارسا دوخت و مأموریت تیم میزبان را بیش از پیش دشوار ساخت.

بازی می‌رفت با همین نتیجه پایان یابد که بارسلونا در عرض دقایق پایانی بازی ۳ بار دیگر دروازه پاری سن ژرمن را گشود و ناممکن را ممکن ساخت. نیمار (دقیقه ۸۸ و ۹۰+۱) و سرجیو روبرتو (دقیقه ۹۰+۵) منجی بارسلونا شدند. در طول تاریخ رقابت‌های باشگاه‌های اروپا این نخستین بار است که تیمی موفق می‌شود شکست چهار بر صفر دیدار رفت را جبران و به دور بعد صعود کند.

 

کد خبر 364598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha