همشهری آنلاین: منابع دیپلماتیک عرب فاش کردند که عراق ظرف چند ماه گذشته به منظور بازگرداندن سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب در حال رهبری یک مبارزه دیپلماتیک است.

تلاش عراق برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

به گزارش ايرنا، منابع مزبور روز شنبه در گفت وگو با روزنامه الزمان چاپ لندن ضمن اعلام این مطلب تاکید کردند: لبنان اولین کشوری بود که از درخواست عراق اعلام حمایت کرد.

منابع یاد شده که خواستند نام شان فاش نشود، خاطرنشان کردند: ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق در خصوص لزوم بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب با همتایان اردنی، لبنانی و سوری خود مشورت هایی انجام داده است.

از سوی دیگر سعید اللاوندی کارشناس روابط بین الملل در مصاحبه با روزنامه مصری الاهرام تاکید کرد: موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب جهت قرار گرفتن در کرسی خالی خود از پشت درهای بسته خارج شده و به یک موضوع علنی تبدیل شده است.

اللاوندی گفت: روند علنی شدن این موضوع پس از درخواست سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مبنی بر تجدید عضویت سوریه در اتحادیه عرب آغاز شد.

در همین رابطه 'جهاد عوده' استاد روابط بین الملل در دانشگاه حلوان مصر توضیح داد: هم اکنون پشت پرده بحث بر سر بازگشت سوریه جهت قرار گرفتن در کرسی خالی خود در اتحادیه عرب در نشست اردن به طور جدی جریان دارد.

عوده افزود: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در صدد بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب و انجام آشتی ملی گسترده در نشست مزبور به منظور حفظ تمامیت ارضی سوریه است.

در همین رابطه سامح الشکری وزیر خارجه مصر نیز دیروز جمعه در مصاحبه با روزنامه مصری الوطن با اعلام این که بحران سوریه در آستانه رسیدن به یک راه حل سیاسی است، بر ضرورت بازگشت این کشور به اتحادیه عرب تاکید کرد.

کد خبر 364688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha