همشهری آنلاین: هلند به بهانه مسائل ایمنی پرواز، اجازه ورود به هواپیمای حامل مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در فرودگاه روتردام را نداد.

هلند اجازه ورود به هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ترکیه را نداد

به گزارش ایرنا، چاووش اوغلو قرار بود روز شنبه به هلند سفر کرده و در خصوص جلب رای 'آری' برای همه پرسی تغییرات قانون اساسی در اجتماع ترک تبارهای هلند به سخنرانی بپردازد ولی مقامات کشور میزبان اعلام کردند که برای این برنامه مجوز لازم را صادر نکرده اند.

چاووش اوغلو در واکنش به لغو اجازه فرود به هواپیمای حامل وی اعلام کرد که اگر هلند اجازه فرود به هواپیمای من را ندهد، ما نیز به طور متقابل اقدامات اقتصادی و سیاسی سنگینی را علیه هلند انجام خواهیم داد.

احمد ابوطالب شهردار روتردام هلند نیز در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که وزیر امور خارجه ترکیه اجازه برگزاری میتینگ و سخنرانی انتخاباتی در هلند را ندارد ولی از چاووش اوغلو به نحو شایسته استقبال خواهد شد.

لغو سخنرانی انتخاباتی مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در شهر روتردام هلند در اجتماع ترک تبارها موجب اعتراض مقامات آنکارا شده و دولت ترکیه مدعی است که به همه سالن ها و مکان های سرپوشیده و مکان های تجمع در هلند ابلاغ شده که از واگذاری نوبت برای تجمع ترک تبارها خودداری شود.

این تصمیم دولت هلند که دو روز پیش نیز به صورت غیررسمی اعلام شده بود، با واکنش چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه مواجه شد.

وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به مذاکره تلفنی با برت کندرز همتای هلندی خود در این خصوص گفته بود که اگر هدف ممانعت کلی در این برنامه ها هست، کسی نمی تواند جلوی ما

  • اردوغان: بعد از همه پرسی قانون اساسی ترکیه پاسخ هلند را خواهیم داد

در همين حال رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به لغو مجوز ورود هواپیمای وزیر امور خارجه این کشور به هلند اعلام کرد که بعد از همه پرسی قانون اساسی ترکیه پاسخ آنها را خواهد داد.

به گزارش ایرنا، چاووش اوغلو قرار بود امروز به هلند سفر کرده و در خصوص جلب رای 'آری' برای همه پرسی تغییرات قانون اساسی در اجتماع ترک تبارهای هلند به سخنرانی بپردازد ولی مقامات کشور میزبان اعلام کردند که برای این برنامه مجوز لازم را صادر نکرده اند.

اردوغان روز شنبه در اجتماع مردم استانبول گفت: در حالی که وزیر امور خارجه ترکیه برای دیدار با هموطنان ساکن هلند قصد داشت به این کشور سفر کند، مجوز ورود هواپیمای وی ابطال شد و ما این اقدام را محکوم می کنیم.

وی افزود: هلند هر چه تلاش کند، اتباع ترکیه نقشه آنها را در خصوص همه پرسی تغییرات قانون اساسی ترکیه در روز 16 آوریل و روز همه پرسی بر هم خواهند زد.

وی خطاب به دولت هلند و آلمان گفت: 'هر چه می خواهید سختگیری کنید، هر چه می خواهید در کشور خود به تروریست ها پناه بدهید، ولی بدانید همه این ها علیه شما خواهد بود و به زیان شما تمام خواهد شد.'

رئیس جمهوری ترکیه بیان کرد: 'ما صبور هستیم و بعد از 16 آوریل اقدامات لازم را در پاسخ به این رفتارها انجام خواهیم داد.'

کد خبر 364691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha