بلوک ۵۶.۷ درصدی سایپا دیزل در جریان وقت مبادلات دیروز بورس اوراق بهادار تهران به شیوه معاملات ضربدری زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا فروخته شد.

 با انجام اين معامله عجيب، سايپا به شكلي صوري از نظر حسابداري از محدوده زيان انباشته خارج مي‌شود.شنيده‌ها حاكي است يك كنسرسيوم متشكل از ۴ شركت هم‌خانواده شركت سرمايه‌گذاري رنا اين بلوك سهام را خريده است. سرمايه‌گذاري رنا در چارچوب ساختار پيچيده مالكيت ضربدري در تركيب سهام گروه سايپا هم مالك اين گروه خودروسازي است و هم از شركت‌هاي زيرمجموعه آن به شمار مي‌رود.

ظاهرا سرمايه‌گذاري رنا و 3شركت زيرمجموعه آن به نام‌هاي توسعه سرمايه‌گذاري رادين، توسعه بازرگاني برنا و توسعه گستر برنا بلوك مديريتي سهام سايپاديزل را خريده‌اند. ديروز بلوك سهام سايپا ديزل به قيمت 20تومان به ازاي هر سهم عرضه و با همان قيمت معامله شد.

اين بلوك سهام شامل يك ميليارد و 494ميليون و 978هزار سهم سايپا ديزل بود. برخي منابع فعال در بورس معتقدند اين معامله با هدف اصلاح صورت‌هاي مالي تلفيقي 95سايپا و خروج از زيان انباشته انجام شده است با اين حال بايد منتظر ارائه توضيحات احتمالي مديران سايپا دراين باره بود.

کد خبر 364701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha