یک شاعر و نویسنده اهل آفریقای‌جنوبی خاطرات ناتمام نلسون ماندلا را از دوران ریاست‌جمهوری کامل و آن را پاییز آینده در قالب کتابی تازه روانه بازار می‌کند.

ماندلا

به گزارش همشهري، داستان زندگي بزرگ‌ترين مرد تاريخ معاصر آفريقاي‌جنوبي تا چند‌ماه ديگر دوباره ورق مي‌خورد و كتابي به نام Dare Not Linger به قلم ماندلا لانگا در دسترس علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد. نويسنده هموطن رئيس‌جمهور فقيد خاطرات او را از دوران حضور در راس قدرت سياسي با استفاده از مطالب آرشيوي كامل‌كرده تا پس از «راه طولاني تا آزادي»، بخشي ديگر از روزهاي زندگي ماندلا را روايت كند.

كتاب پيشين سال‌هاي ابتدايي نخستين رئيس‌جمهور سياهپوست آفريقاي‌جنوبي را به تصوير كشيده بود و بعدها به فيلمي به همين نام با بازي ادريس البا در نقش ماندلا تبديل شد اما Dare Not Linger ماجراهايي است كه از دوران حضور يكي از استثنايي‌ترين چهره‌هاي قاره آفريقا از 1994تا 1999 در مقام رئيس‌جمهور به يادگار مانده است. ماندلا نوشتن خاطره‌هاي آن دوران را پس از پايان رياست‌جمهوري آغاز كرد اما نسخه ابتدايي آن تا زمان مرگ در 2013 ناتمام مانده بود.

گفته مي‌شود خود ماندلا حدود 70هزار كلمه در قالب خاطره و يادداشت نوشته بود كه در حالت عادي براي انتشار يك كتاب كافي است. با وجود اين، لانگا تمام مطالب آرشيوي را جست‌وجو كرد تا كتابي كامل خلق كند و روايتي دست‌اول از دوران رياست‌جمهوري مرد فراموش‌نشدني تاريخ معاصر آفريقاي جنوبي ارائه دهد. انتشارات مك‌ميلان كتاب را اوايل پاييز آينده همزمان در بريتانيا و آمريكا با مقدمه‌اي از همسر ماندلا منتشر مي‌كند.

کد خبر 364708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha