همشهری آنلاین: بر اثر برخورد کشتی تفریحی انگلیسی با یکی از صخره‌های مرجانی در اندونزی، آسیب جدی به این صخره مرجانی وارد شد.

برخورد کشتی تفریحی با غنی‌ترین صخره‌های مرجانی در اندونزی

به گزارش ایسنا، هفته گذشته در یک جزر و مد خفیف یک کشتی تفریحی با صخره‌های مرجانی در جزایر "راجا آمپاتِ" اندونزی که از غنی‌ترین تنوع‌ زیستی دریایی در جهان برخوردار است، اصابت کرد و به آن آسیب رساند.

کمپانی انگلیسی مالک این کشتی تفریحی اعلام کرد: همکاری‌های کامل با مقامات مرتبط در حال انجام است و خسارت جزئی به کشتی وارد شده است.

بررسی‌ها حاکیست این کشتی به رغم مجهز بودن به دستگاه‌های رادار و ردیاب در جزر و مد خفیف گرفتار شده است. در پی وقوع این حادثه قایق‌های امدادی برای کمک به باز شناور شدن این کشتی به محل اعزام شدند زیرا آسیب وارد شده به صخره مرجانی به حدی شدید بوده که امکان منتظر ماندن برای وقوع جزر و مد شدید و شناور شدن مجدد کشتی وجود نداشته است.

این کشتی ۴۲۹۰ تنی که حامل ۱۰۲ مسافر و ۷۹ خدمه بوده در مسیر پاپوا گینه‌نو به فیلیپین دچار حادثه می‌شود و به ۱۶۰۰ متر مربع از صخره مرجانی خسارت وارد می‌کند.

به گفته کارشناسان این حادثه به تخریب زیستگاه ساختاری این اکوسیستم آبی و کاهش یا از بین رفتن تنوع هشت نژاد مرجانی منجر می‌شود.

کد خبر 364762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha