همشهری آنلاین: رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با بیان اینکه سالانه حدود ١٧ هزار نفر درسال جان خود را از دست می دهند گفت: سومین کمپین مددکاری اجتماعی و پیشگیری از تصادفات رانندگی در نوروز ۹۶ با شعار «مدارا در رانندگی» راه اندازی شد.

تصادف

به گزارش ايسنا، سید حسن موسوی چلک از راه‌اندازی سومین کمپین مددکاری اجتماعی و پیشگیری اجتماعی از تصادفات رانندگی در نوروز 1396 و همزمان با روز جهانی مددکاری اجتماعی خبر داد و گفت: تاملی بر آمار مرگ و میر در ایران نشان می دهد که آمار کشته شدگان و مصدومان تصادفات رانندگی در ایران نگران کننده است بطوریکه هنوز هم نزدیک 17هزار نفر در سال بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: گر چه این آمار به نسبت قبل کاهش را نشان می دهد ولی همین تعداد هم نگران کننده است.تقریبا هر ساعت بیش از 2 نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ادامه داد: امروزه تصادفات رانندگی یکی از سه عامل اصلی مرگ و میر در ایران و نهمین عامل مرگ و میر در جهان محسوب می شود به همین دلیل در برنامه ریزی‌ها آمار و اطلاعات حرف اول را می‌زنند.

چلک در ادامه خاطرنشان کرد: هر چقدر به آمار تاکید بیشتری داشته باشیم برنامه ریزی موفق تر و هر چقدر به آنها بی توجهی کرده و غفلت کنیم شاهد همین بلایی می‌شویم که الان بر سرمان آمده است و شاهد آن هستیم که حوادث رانندگی پس از مشکلات قلبی و سرطان، سومین عامل مرگ و میر در ایران است و ۱۸ تا ۴۰ سالگی بیشترین سن قربانیان تصادفات رانندگی را شامل می‌شود.

وی افزود: میانگین سنی قربانیان نیز ۳۷ سال است و ۸۰ درصد آنان را مردان تشکیل می دهند که عموما در این سن سرپرست خانوار هستند.


رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تصریح کرد: با تحلیلی بر این آمار، به راحتی می‌توان دریافت که این تصادفات چقدر در ایجاد زنان سرپرست خانوار، فرزند یتیم و متلاشی شدن خانواده‌ها در کشور نقش دارند.

موسوی چلک افزود: براساس آمارهای جهانی در سال 2012 بیش از یک میلیون و 200 هزار نفرجان خود را ازدست دادند و حدود 50 میلیون نفر نیز دچار معلولیت های دیگر شده اند که منجر به خانه نشینی آنان شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: سه عامل نیروی انسانی، جاده‌های ناایمن و کیفیت پایین ایمنی خودروها در این زمینه تاثیرگذارند.

کد خبر 364780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha