همشهری آنلاین: شرکت دیزنی از زمان ساخت انیمیشن نمادین مشهورش به نام "کشتی بخار ویلی" که شخصیت اول آن بعد‌ها به میکی‌ماوس شهرت یافت، فناوری‌های بسیار جدید و متنوعی را ابداع کرده‌است.

دیزنی

براساس گزارش BBC، اين شركت به تازگي اعلام كرده‌است قصد استفاده از فناوري متفاوتي را دارد تا برند داستان‌گوي خود را به مرحله‌اي جديد وارد كند: روبات‌ها و هوش مصنوعي.

جان اسنادي قائم‌مقام ارشد تحقيقات و توسعه شركت ديزني مي‌گويد به زودي مي‌توان در پارك‌هاي ديزني با روبات‌هاي داستان‌گو تعامل برقرار كرد. به گفته وي هوش مصنوعي و فراگيري ماشيني به زودي براي آنچه در ديزني انجام مي‌شود از اهميت بالايي برخوردار خواهد شد و تمامي فناوري‌هاي درحال ظهور براي نسل بعدي صنعت سرگرمي حياتي خواهند بود.

ديزني در جلسه‌اي تصاويري از پاسكال روباتيك خود را منتشر كرد. پاسكال نام آفتاب‌پرست كوچك و سبزرنگي بود كه در انيميشني به نام گيسو كمند (Tangled) محصول سال 2010 ديزني در كنار شخصيت اصلي حضور داشت. اين روبات بازخلق شگفت‌انگيزي از يك شخصيت ديجيتال است تا حدي كه ديزني اكنون بايد به اين موضوع بيانديشد كه واقعي بودن بيش از اندازه اين روبات‌ها ممكن است موجب ترساندن كودكان شود.

از اين رو قرار است اين روبات‌ها در چندين پارك به صورت آزمايشي به نمايش درآيند تا واكنش كودكان و نحوه آنها با روبات‌ها مشخص شود. ديزني مي‌گويد زماني كه اين فناوري در پارك‌هاي ديزني اجرا شود، اين شركت تمامي تلاش خود را به كار خواهد گرفت تا از فاش شدن فناوري دروني آن جلوگيري كند.

کد خبر 364795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha