همشهری آنلاین: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: کارت آزمون سراسری سال ۹۶ از ۱۲ تیر ماه توزیع و این آزمون ۱۵ و ۱۶ تیر ماه برگزار می‌شود.

آزمون مدارس نمونه

به گزارش فارس، حسین توکلی با اعلام اين خبر گفت: آزمون سراسری سال 96 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم، شبانه نیمه‌حضوری و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور، موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی و کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: برای شرکت در این آزمون 929 هزار و 792 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، 881 هزار و 644 نفر در مهلت اولیه یعنی از 19 بهمن تا اول اسفند و تعداد 48 هزار و 148 داوطلب در مرحله ثبت‌نام مجدد یعنی از 15 تا 18 اسفند ثبت‌نام کردند.

توکلی گفت: آمار ثبت‌نام کنندگان در آزمون سراسری سال 96 با تعداد 929 هزار و 792 داوطلب نسبت به آمار داوطلبان آزمون سراسری سال 95 که تعداد 860 هزار و 437 نفر بوده است به میزان 69 هزار و 355 نفر افزایش داشته است یعنی تعداد داوطلبان در آزمون سراسری سال 96 نسبت به تعداد داوطلبان در آزمون سراسری سال 95 به میزان 7.5 درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: آزمون سراسری سال 96 در روزهای پنجشنبه 15 و جمعه 16 تیر ماه سال 96 برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون را از روز دوشنبه 12 تیر ماه 96 دریافت کنند.

به گفته توکلی، فهرست جدید منابع و حذفیات آزمون سراسری امروز بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

به گزارش ايسنا، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنين از انتشار فهرست منابع و حذفیات سئوالات آزمون سراسری سال 96 خبر داد و گفت: سئوالات آزمون سراسری سال 96 از فصول حذف شده کتب آموزش و پرورش طراحی نخواهند شد.

دکتر حسین توکلی اظهار کرد: سئوالات آزمون سراسری عمومی و اختصاصی سال 96 برای کلیه داوطلبان به صورت تستی چهار گزینه‌ای است و سئوالات نیز دقیقاً از کتب اعلام شده دوره دبیرستان و پیش‌دانشگاهی نظام جدید سالی‌ واحدی منتشرشده در دفترچه شماره 1 آزمون سراسری 96 طراحی خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در طراحی سئوالات آزمون سراسری سال 96 هر درس، سئوالی از بخش، قسمت، مبحث و یا فصولی که وزارت آموزش و پرورش بر اساس بخشنامه‌های رسمی آن را حذف نموده است طراحی نخواهد شد و داوطلبان نگران این موضوع نباشند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: توضیحات لازم به همراه جزئیات منابع طراحی سوالات آزمون سراسری 96 به همراه حذفیات در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده و داوطلبان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات بخش‌های حذف شده هر رشته به سایت این سازمان مراجعه كنند.

کد خبر 364834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha