همشهری آنلاین: دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: طرح «مادران آسمانی» ویژه دانش آموزان پسر به منظور پاسداشت مقام مادر به نیابت از فرزند شهیدشان برگزار می شود.

شهدا

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفترمرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، این طرح با مشارکت ستاد مردمی طرح مادران آسمانی و با هدف زنده نگاه داشتن یاد شهدا و تکریم منزلت و جایگاه مادران شهدا که همواره اسطوره ایثار و الگوی استقامت و صبر بوده اند، برگزار می شود.

در این راستا اعضای انجمن اسلامی با سرکشی و تکریم مادران شهدا در روز مادر، به نیابت از فرزند شهیدشان این روز را به آنها تبریک گفته و هدیه ای را نیز به همین مناسبت به آنها اهدا خواهند کرد.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان درباره طرح مادران آسمانی گفت: ارتقا سطح انگیزه و تعلق نوجوان نسبت به جبهه حق در تقابل تاریخی با جبهه باطل، ارتقا سطح نگرش و تعلق نوجوان نسبت به انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در جهان معاصر، ارتقا سطح انگیزه، نگرش و اهتمام نوجوان نسبت به پیگیری آرمان های ملی، جهانی و تمدنی انقلاب اسلامی، گرامیداشت مقام شهدا و زنده نگاه داشتن یاد و نام آنها، ترویج روحیه ایثار و شهادت از طریق ایجاد انس و الفت بین جوان دانش آموز و شهدای انقلاب و گرامیداشت مقام مادران معظم شهدا از اهداف مهم این طرح است.

حامد علامتی با تاکید بر اینکه از 22 اسفندماه مصادف با وفات حضرت ام‌البنین (س) تا 29 اسفند ماه ولادت با سعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) طرح مادران آسمانی در سراسر کشور اجرا خواهد شد، اظهار داشت: جایگاه مادران شهدا که همواره اسطوره ایثار و الگوی استقامت و صبر بوده‌اند، دارای ارزش بسیار بالایی است.

وی یادآورشد: تهیه تصویر از شهید، بسیار حایز اهمیت است به نحوی که هدیه مادران شهدا تندیسی فاخر از تصویر و نام شهید است، لذا تهیه و ارسال هدیه روز مادر برای مادران شهدایی که تصویری از فرزند شهید آنان تهیه و ارسال نشده است، امکان پذیر نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، مراجعه حضوری به منزل مادران شهدا توسط گروه های دانش آموزی، پس از دریافت هدایا و از تاریخ 13 جمادی الثانی (مصادف با وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا و همچنین روز بزرگداشت شهدا) تا 20 جمادی الثانی (مصادف با ولادت حضرت زهرا س و روز زن) مقارن با 22 تا 29 اسفندماه خواهد بود.

کد خبر 364853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha