یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

سال ۹۵ دارد نفس‌های آخر را می‌کشد و رئیس تازه سازمان سینمایی همین چند روز پیش معرفی شده. اما سینماگران بدون توجه به این دگرگونی‌ها کار خود را می‌کنند و پروژه‌هایشان را پیش می‌برند.

سینما

به گزارش همشهري، شوراي صدور پروانه ساخت كه به‌احتمال فراوان در سال پيش رو دستخوش تغيير و تحول اساسي مي‌شود، در جلسه 14 اسفند با توليد 5 فيلمنامه موافقت كرد كه جالب‌ترين نام در ميان آنها شايد «زمان» باشد؛ پروژه‌اي كه فيلمنامه آن را يك زوج سرشناس و موفق تئاتري نوشته‌اند و قرار است تهيه‌كننده ايراني فعال در سينماي آمريكا و هاليوود روي صندلي كارگرداني‌اش بنشيند. او حدود يك دهه پيش از آمريكا به ايران آمده است.

علاءالدين پژهان كه از چهره‌هاي مطرح در عرصه طراحي هنري و مديريت جلوه‌هاي ويژه است، زمان را به تهيه‌كنندگي فاطمه ابوالقاسمي براساس فيلمنامه‌اي از حميدرضا آذرنگ و ساناز بيان در گونه اجتماعي مي‌سازد. پژهان پيش‌تر در پروژه‌هاي «قاعده بازي»، «هميشه پاي يك زن در ميان است»، «پاداش سكوت» و «نيلوفر» در مقام طراح جلوه‌هاي ويژه با احمدرضا معتمدي، كمال تبريزي، مازيار ميري و سابين ژمايل همكاري كرده و چند فيلم تلويزيوني هم ساخته است.

«شين» به تهيه‌كنندگي تقي عليقلي‌زاده و نويسندگي و كارگرداني ميثم كزازي، «موريانه» به تهيه‌كنندگي سيدغلامرضا موسوي و نويسندگي و كارگرداني مسعود حاتمي و «جن زيبا» به تهيه‌كنندگي مهرداد فريد و نويسندگي و كارگرداني بايرام فضلي ديگر پروژه‌‌هايي هستند كه در روزهاي پاياني سال پروانه توليد گرفته‌اند. فضلي كه در سال‌هاي اخير بيشتر در مقام مدير فيلمبرداري در سينما فعاليت كرده، يك دهه پيش نخستين فيلم خود با نام «باز هم سيب داري؟» را ساخته بود.

سيدروح‌الله حجازي هم كه سال گذشته يكي از فصل‌هاي فيلم سينمايي «هيهات» را در كربلا ساخت و امسال آن را روي پرده داشت، در پنجمين تجربه مستقل كارگرداني، سراغ فيلمنامه «اتاق تاريك» مي‌رود و آن را به مرحله توليد مي‌رساند. او پيش‌تر با «در ميان ابرها»، «زندگي خصوصي آقا و خانم ميم»، «زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو» و «مرگ ماهي» نشان داده بود الفباي روايت و داستانگويي را در سينما مي‌داند و حالا با اتاق تاريك، يك فيلم در گونه اجتماعي مي‌سازد.

کد خبر 364861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha