یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

درجا زدن خودروهای داخلی در جاده کیفیت ادامه دارد و به گفته مسئولان وزارت صنعت تا بهمن‌ماه امسال هیچ‌یک از هدفگذاری‌های کیفی این وزارتخانه برای بهبود تولید، فروش و خدمات پس از فروش خودروهای داخلی محقق نشده است.

خودرو

طبق اعلام وزارت صنعت توليد خودروهاي قديمي (پرايد و پژو405) حداقل تا دي‌ماه سال97 ادامه خواهد يافت.تازه‌ترين گزارش‌هاي رسمي وزارت صنعت، معدن و تجارت ازكم‌وكيف توليد و عرضه خودرو در كشورمان حاكي است كه هدفگذاري‌هاي امسال اين وزارتخانه براي بهبود كيفي خودروهاي داخلي در شاخص‌هاي رضايتمندي مشتريان، ارزيابي كيفي، تعدادعيوب خودروهاي صفر كيلومتر، رضايت مشتريان از فروش و خدمات پس از فروش و ميزان آلايندگي خودروهاي ساخت داخل محقق نشده است.

معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت ديروزدر پاسخ به خبرنگار ما در مورد شاخص‌هاي ارتقاي كيفي خودروهاي داخلي اعلام كرد: از ابتداي امسال در بخش خودروهاي سواري، خودروي ۵ ستاره توليد داخل نداريم اما 3مدل خودروي ۴ ستاره، ۱۰ مدل ۳ ستاره، ۵ مدل ۲ ستاره و ۱۴ مدل خودرو توليد داخل تنها يك ستاره كيفي را به‌دست آورده‌اند؛ يعني اينكه ۴۴ درصد خودروهاي سواري توليد داخل تك ستاره بوده، ۱۶ درصد ۲ ستاره، ۳۱ درصد ۳ ستاره و ۹ درصد ۴ ستاره كيفي به‌دست آورده‌اند.

محسن صالحي‌نيا در مورد ميزان رضايت مشتريان از خدمات خودرو افزود: از ابتداي امسال تا‌كنون جمعا كيفيت خدمات ۸ مدل خودرو ارتقا يافته، هدفگذاري وزارت صنعت رسيدن به نمره ۷۰۰ از هزار بوده و از ۱۶ شركت ارزيابي شده تنها ۴ شركت تا ۲۵ درصد به اين هدفگذاري رسيده‌اند. به گفته وي در شاخص رضايتمندي مشتريان از خودروهاي داخلي نيز سال گذشته امتياز657از هزار محقق شد اما امسال اين امتياز به 677رسيده و هدفگذاري وزارت صنعت رسيدن به امتياز 690از هزاربوده است.

امسال90مدل خودرو مورد سنجش قرار گرفته كه در 22مدل خودرو هدفگذاري محقق و در 68مدل خودرو محقق نشده است. معاون وزير صنعت، در مورد شاخص عيوب خودروها گفت: عدد اين شاخص از 528سال گذشته به 365طي امسال رسيده و به‌طور متوسط در هر خودروصفر كيلومتر 4.2عيب وجود دارد وهدفگذاري وزارت صنعت رسيدن به عدد 333بوده كه اين عدد اكنون 365است. در شاخص رضايتمندي مشتريان از خدمات پس از فروش خودروهاي داخلي نيز به امتياز 679رسيده‌ايم اما هدفگذاري رسيدن به امتياز 700بوده كه در رسيدن به هدفگذاري در اين شاخص نيز عقب هستيم.

  • پرداخت ۱۶ هزار ميليارد تومان تسهيلات توليد

معاون امور صنايع وزير صنعت اعلام كرد: تاكنون ۱۶ هزار و ۸ ميليارد تومان تسهيلات طرح رونق توليد به بيش از 22هزار و 433واحد كوچك و متوسط صنعتي، معدني و كشاورزي پرداخت شده است. به گفته محسن صالحي نيا از اين تعداد ۱۲ هزار ميليارد تومان به 9هزار و 500واحدهاي صنعتي و معدني و ۴ هزار ميليارد تومان به10هزار و 700بنگاه‌ها بخش كشاورزي و 3هزار و 150طرح نيمه تمام شامل 1400طرح صنعتي و معدني و 1700طرح جهادكشاورزي پرداخت شده است. همچنين متوسط پرداخت اين تسهيلات در بخش صنعت يك ميليارد و ۹۰ ميليون تومان در بخش صنعت و معدن و ۳۰۸ ميليون تومان در بخش كشاورزي بوده است.

کد خبر 364863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha