همشهری آنلاین: مراسم لانه‌گذاری پرندگان در پارک خوارزم توسط آقای هومن اردبیلی خیر محیط زیست برگزار شد.

مراسم لانه‌گذاری پرندگان در پارک خوارزم برگزار شد

به گزارش مهر، تعداد ۳۰۰ لانه برای گونه‌های مختلف پرنده از قبیل سینه سرخ اروپایی، دم جنبانک، چرخ ریسک، زاغ، کلاغ و ... با همکاری مرکز مدیریت محیط زیست و منطقه ۲ برگزار شد.

امیرحسن جعفری ورامینی معاون توسعه و پایش مرکز مدیریت محیط زیست در این مراسم با تاکید بر این که یکی از پارامترهای ارزشمند در شهر تازه تشویق شهروندان به محیط زیست سالم است، ادامه داد: اجرای این نوع برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که تمامی شهروندان بتوانند در آن مشارکت داشته باشند.

معاون توسعه و پایش افزود: پرندگان در طراوت و شادابی محیط زیست نقش به‌سزایی دارند که حمایت خیرین محیط زیست از آن‌ها باعث افزایش انگیزه در بین دیگر شهروندان خواهد شد.

پور صالح پرنده‌شناس با اشاره به این که تاکنون ۱۵ گونه پرنده در این پارک شناسایی شده، گفت: هشت مرحله پایش در این زمینه انجام شد و لانه‌ها مطابق با استاندارد پرندگان انتخاب شد.

وی در ادامه گفت: میانگین هزینه‌ای که برای هر لانه در نظر گرفته شده ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان است که برای انجام این پروژه ۳۰ میلیون تومان هزینه شده است.

لازم به ذکر است در این مراسم مدیران و کارشناسان مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار، مسئولین محیط زیست مناطق و اعضای کانون محیط زیست منطقه ۲ و جمعی از شهروندان علاقه‌مند حضور یافتند.

کد خبر 364944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha