همشهری آنلاین: پلیس مالزی ۷ تن از جمله ۵ شهروند فیلیپین را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش دستگیر کرد.

مالزی ۷ تن را به اتهام ارتباط با داعش دستگیر کرد

به گزارش ایرنا، 'خالد ابوبکر' بازرس کل پلیس مالزی روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که اغلب این دستگیری ها در یک عملیات در ایالت صباح مالزی و اوایل ماه جاری انجام شد.

وی اعلام کرد یک فرد فیلیپینی دارای اقامت دائم در مالزی متهم به جمع آوری کمک مالی و انتقال آنها به 'محمود احمد' و 'محمد جریمی آوانگ رایمی' دو مالزیایی حامی داعش در جنوب فیلیپین است.

یک مرد فیلیپینی از مجموع دستگیرشدگان نیز قصد سفر به سوریه و پیوستن به گروه تروریستی داعش را داشته و یک تن دیگر از جمله افرادی بود که بیعت خود را با 'ایسنیلون هاپیلون' رهبری تروریست های ابوسیاف در جنوب فیلیپین اعلام کرده است.

ابوسیاف از همپیمان گروه تروریستی داعش در جنوب شرق آسیا است.

گروه تروریستی ابوسیاف سال گذشته میلادی در ویدئویی اعلام کرد 'هاپیلون' رهبر شاخه خود در جنوب شرق آسیا است.

2 فیلیپینی دیگر بازداشت شده شامل یک مرد و یک زن نیز متهم به انتقال غیرقانونی 3 عضو داعش از اندونزی و مالزی به جنوب فیلیپین از طریق ایالت صباح مالزی هستند.

پلیس مالزی همچنین یک زن مالزیایی از کارکنان رسمی مهاجرت فرودگاه را به اتهام کمک به افراد مالزیایی و اندونزیایی فاقد مدارک مسافرتی برای رفت وآمد به فیلیپین، بازداشت کرد.

یک تن دیگر از این 7 بازداشت شده، یک مرد مالزیایی است که از ترکیه اخراج شده و پلیس مالزی روز یکشنبه وی را در فرودگاه دستگیر کرد.

وی ماه اکتبر سال گذشته با سفر به استانبول قصد ورود به سوریه را داشت تا بتواند به تروریست های داعش بپیوندد.

مالزی از ژانویه سال گذشته که تروریست های منتسب به داعش در شهر جاکارتا پایتخت اندونزی حملات تروریستی انجام دادند، در هشدار کامل به سر می برده است.

مقامات امنیتی مالزی از سال 2013 تاکنون بیش از 250 متهم مرتبط با گروه تروریستی داعش را بازداشت کرده اند.

کد خبر 364969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha