همشهری آنلاین: روابط عمومی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، ناوگروه ۴۵ نداجا امروز ( دوشنبه ۲۳ اسفند ۹۵) در بندر صلاله عمان پهلو گرفت.

نیروی دریایی

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه 45 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای انجام ماموریت‌ در آب‌های آزاد و بین ‌المللی و پس از بازگشت ناوگروه 44نداجا، در روزهای گذشته راهی خلیج عدن شده است.

این ناوگروه که متشکل از ناوشکن نقدی و ناو پشتیبانی تُنب است، قرار است در خلیج عدن و تنگه باب المندب به حفاظت از کشتی‌های تجاری کشورمان بپردازد، هم‌اکنون در بندر صلاله در سواحل عمان پهلو گرفته و به‌زودی راهی تنگه استراتژیک باب المندب و خلیج عدن خواهد شد.

این نخستین ماموریت بین‌المللی ناوشکن جمهوری اسلامی ایرانی - نقدی، پس از گذراندن یک دوره تعمیرات اساسی توسط متخصصان کشورمان و الحاق مجدد به ناوگان جنوب نداجا است.

پیش از این، ناوگروه 44 نیروی دریایی ارتش با شکستن رکورد دریانوردی ناوهای ایرانی، پس از 5 ماه ماموریت و حضور در آب‌های شرقی اقیانوس اطلس، در باب المندب و خلیج عدن حضور داشت و از کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌های کشورمان در برابر دزدی‌های دریایی، حفاظت می‌کرد.

کد خبر 364975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha