همشهری آنلاین: دولت چین اعلام کرد در فوریه ۶۱ مورد مرگ و ۱۶۰ مورد عفونت انسانی ناشی از ویروس H۷N۹ آنفلوآنزای پرندگان رخ داده است که بسیار بیشتر از رقم مشابه در سال پیش است و به این ترتیب شمار تلفات این بیماری در زمستان از ماه اکتبر را به ۱۶۱ مورد ‌می‌رسد.

poultry

به گزارش رویترز با اینکه شمار تلفات اعلام‌شده در ماه فوریه نسبت ۷۹ مورد مرگ میر در ماه ژانویه پایین‌تر است، بیش‌ترین شمار مرگ در ماه فوریه به علت این سویه مرگبار ویروس از هنگام کشف این ویروس در سال ۲۰۱۳ در چین است.

 تلفات ناشی از آنفلوآنزای پرندگان معمولاً به سوی پایان زمستان کاهش می‌یابد.

این داده‌ها نشان‌دهنده میزان بالای انتشار این ویروس در میان انسان‌ها حتی پس از هشدار کارشناسان کنترل بیماری در چین به مردم برای هشیار بودن نسبت به آن است. کره جنوبی و ژاپن نیز با شیوع‌های عمده آنفلوآنزای پرندگان روبرو هستند و میلیون‌ها قطعه مرغ به‌این‌علت معدوم شده‌اند.

عفونت با سویه H7N9 آنفلوآنزای پرندگان در طیور علامتی ایجاد نمی‌کند یا بی‌علامت است و این امر باعث شده است که شمار طیور معدوم شده در چین، سومین تولیدکننده بزرگ جوجه کبابی و دومین مصرف‌کننده گوشت طیور در جهان، محدود باشد.

۱۴۰ مورد عفونت انسانی با ویروس H7N9 فقط در دو ماه اول سال ‌۲۰۱۷ به ‌تنهایی بیش از مجموع سالانه موارد ابتلای انسانی به آنفلوانزای طیور در سال‌های اخیر در چین است. در سال ۲۰۱۰ در مجموع ۱۴۷ نفر به علت عفونت با سویه H1N1 ویروس در چین درگذشتند.

کد خبر 364977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha