کار ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان با جدیت تا پایان اسفندماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

بزرگراه ها

به‌گفته ايلوش وزيري، مديرعامل شركت كنترل ترافيك تهران، با توجه به اينكه بسياري از شهروندان براي ترددهاي با سرعت غيرمجاز از لاين‌كندرو استفاده مي‌كنند، نصب دوربين در لاين كندرو در دستور كار سال ۹۵ قرار گرفته و علاوه بر اينكه 24دستگاه دوربين ثبت تخلف سرعت در مسير تندرو نصب شده، هم‌اكنون 23دوربين ديگر در لاين‌كندرو اين بزرگراه نصب و راه‌اندازي شده كه تا پايان سال نصب 6دستگاه موجب پوشش كامل كنترل سرعت خواهد شد تا از وقوع اين تخلف جلوگيري شود.

وزيري در ادامه به اقدامات انجام شده در بزرگراه آزادگان به‌عنوان بزرگراهي پرخطر به لحاظ ترافيكي اشاره كرد و افزود: طي تلاش‌هايي كه كارشناسان در اين محور داشته‌اند از ابتداي اسفند 12دوربين نظارت تصويري ديگر در اين بزرگراه نصب شده ‌ كه تعداد مجموع دوربين‌هاي نظارتي 43دستگاه شده و بدين‌ترتيب بزرگراه آزادگان تحت پوشش نظارت تصويري كامل قرار گرفته است. وي با اشاره به اينكه ايمن‌سازي اين معبر مهم پايتخت از اهميت ويژه‌اي برخوردار است،

تصريح كرد: 172چراغ چشمك‌زن خورشيدي براي ايمن‌سازي‌ ورودي و خروجي‌ها نيز در اين محور اضافه شده است. مديرعامل شركت كنترل ترافيك تهران گفت: همچنين با توجه به اينكه اين بزرگراه حجم زيادي از ترددهاي برون‌شهري را پوشش مي‌دهد و مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۸، ۱۹، ۲۱و ۲۲ميزبان اين بزرگراه حياتي هستند، سنسورهاي تشخيص زمان سفر در بزرگراه نصب شده است و به وسيله تابلوهاي متغير خبري به شهروندان اطلاع‌رساني از وضعيت مسيرها صورت خواهد پذيرفت.

هم‌اكنون 2دستگاه از تابلوهاي متغير خبري نصب شده و 16دستگاه ديگر در دستور كار قرار گرفته است. وزيري در پايان افزود: تجهيز اين بزرگراه به 40كيلومتر فيبر نوري يكي ديگر از اقدامات مورد نياز بود كه نصب و راه‌اندازي سيستم‌هاي هوشمند در بستر آن مهيا شد. مديرعامل شركت كنترل ترافيك تهران گفت: با ايجاد سيستم‌هاي حمل‌ونقل هوشمند در بزرگراه آزادگان تلاش‌هاي ويژه‌اي از سوي شهرداري تهران در اين بزرگراه در ايجاد زيرساخت مطمئن انجام شده است.

کد خبر 365011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha