سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکتی به نام لوی کت هوشمندی با کمک گرفتن از فناوری شرکت گوگل ابداع کرده‌است که می‌تواند افراد را بدون نیاز به نگاه کردن مداوم به گوشی، آنلاین نگه‌دارد.

 

 

براساس گزارش گيزمگ، اين كت كه كت كاميوتر تركر نام دارد،‌به معني واقعي واژه هوشمند در قرن بيست و يكم،‌ هوشمند است. اين كت به گونه اي طراحي شده‌است كه مي‌تواند ارتباط فرد با گوشي‌اش را بدون نياز به نگاه مداوم به گوشي و يا بدون نياز به تجهيزات جانبي مانند ساعت هوشمند حفظ كند.

کت هوشمند

اين كت در نگاه اول شبيه به هر كت ساده‌اي است كه افراد شايد به صورت روزانه به تن كنند. اما در واقع اين كت اولين لباسي است كه فناوري پروژه ژاكارد گوگل را به همراه دارد، فناوري كه درون تار و پود پارچه كت بافته شده‌است. اين لباس داراي دكمه‌ سردستي است كه درون آن كليد‌هاي الكترونيكي قرار گرفته‌اند. زماني كه اين دكمه برداشته شود مي‌توان كت را مانند هر لباس عادي ديگري شستشو داد.

به نظر مي‌آيد گوگل و لوي اين كت را با هدف استفاده دوچرخه‌سواران طراحي كرده‌اند تا بتوانند از آن براي انجام فعاليت‌هايي مانند مسير‌يابي، دسترسي به آرشيو موسيقي، و يا خاموش كردن گوشي موبايل استفاده كنند و تمامي اين فعاليت‌ها با حركت دادن دست در برابر دكمه سردست كت عملي مي‌شود.

توليد اين كت ابتدا در سال 2016 يعني يك سال پس از اعلام آغاز پروژه ژاكارد گوگل اعلام شد، اما شركت لوي به تازگي قيمت فروش اين كت و زمان عرضه آن را اعلام كرده‌است كه به گفته اين شركت قرار است‌كت‌ها با قيمت 350 دلار و از فصل پاييز وارد بازار شوند.

کد خبر 365060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha