سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: با خداحافظی ۱۱ فیلم از پرده سینماها در روزهای پایانی سال، از امروز اکران رسمی فیلم‌های نوروزی آغاز می‌شود و علاوه بر «خوب، بد، جلف» پیمان قاسمخانی و «سه بیگانه» مهدی مظلومی که زودتر به نمایش درآمده بودند، ۴ فیلم حاضر در بخش مسابقه جشنواره ۳۵ وارد رقابت برای فتح مهم‌ترین گیشه سال می‌شوند.

سینما

به گزارش همشهري، «يك روز بخصوص» همايون اسعديان، «گشت2» سعيد سهيلي، «ماجراي نيمروز» محمدحسين مهدويان و «آباجان» هاتف عليمرداني فيلم‌هايي هستند كه نمايش عمومي‌شان از آخرين چهارشنبه سال 95 آغاز مي‌شود. حضور 3فيلم طنز در كنار بهترين فيلم جشنواره امسال و تازه‌ترين ساخته‌هاي اسعديان و عليمرداني در گونه تلخ اجتماعي رنگين‌كماني از آثار متنوع سينمايي در سبد اكران نوروز پديد آورده كه مي‌تواند به رونق گيشه بينجامد.

درست 2روز پس از برگزاري مراسم اختتاميه جشنواره فيلم فجر، نخستين تجربه كارگرداني نويسنده طناز تلويزيون و همكار قديمي مهران مديري روي پرده سينماها آمد و در كمتر از يك‌ماه مرز فروش 5ميليارد تومان را پشت سر گذاشت. خوب، بد، جلف بيش از 100سينما در سراسر ايران در اختيار دارد و اين روزها سينما قدس تهران هم پس از پشت سر گذاشتن مراحل بازسازي، به جمع سينماهاي نمايش‌دهنده آن پيوسته است.

مظلومي هم كه اين روزها ساز جدايي از شبكه ماهواره‌اي فارسي‌زبان را كوك كرده و هواي بازگشتن به سرش زده، با سه‌بيگانه، روزهايي خوب در گيشه دارد. اين فيلم كمدي كه مدت‌ها در نوبت اكران قرار داشت، پس از فقط يك هفته 250ميليون تومان فروخته و به‌احتمال فراوان تا پايان تعطيلات نوروزي وارد باشگاه ميلياردي‌ها مي‌شود. حضور بازيگران طناز و محبوب در پرفروش شدن سه بيگانه بسيار مؤثر بوده است.

  • اميد براي گيشه نوروز

غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش درباره پيش‌بيني خود از اكران نوروز به همشهري مي‌گويد: از آنجا كه هيچ فيلمي در گروه آزاد به نمايش درنمي‌آيد و تمام سالن‌ها در اختيار 6فيلم نوروزي است، اكراني موفق براي هفته‌هاي آينده پيش‌بيني مي‌شود.

تركيب فيلم‌هاي نوروز امسال به‌گونه‌اي است كه مي‌توان به موفقيت هر 6فيلم براي جذب مخاطب بسيار اميدوار بود، ضمن اينكه تلويزيون هم مي‌تواند نقشي مؤثر در ترغيب تماشاگران داشته باشد. اميدواريم اطلاع‌رساني و تبليغات اكران نوروزي در صدا و سيما به‌گونه‌اي باشد كه همه از آن سود ببرند.

جدول

کد خبر 365097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha