چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی : امسال نیز همچون سال‌های گذشته برخی مدارس به پیشواز عید نوروز رفته و بعضی دانش‌آموزان از امروز به مدرسه نمی‌روند؛ این در حالی است که مدیرکل ارزشیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش اعلام کرده با تخلف مدیران مدارس برخورد می‌شود.

طراحی  گرافیک

چند سالي است كه چند روز مانده به تعطيلات عيد نوروز، فعاليت مراكز آموزشي اعم از دانشگاه‌ها و مدارس نامنظم است و استادان و معلمان هم به‌دليل به حد نصاب نرسيدن درس نمي‌دهند. 2روز پيش عبدالرسول كريمي، معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش شهر تهران در حاشيه آماده‌باش نوروزي همياران پليس 25اسفند را آخرين روز كاري مدارس در سال 95اعلام كرد. بلافاصله مسعود ثقفي، مدير روابط‌عمومي آموزش و پرورش شهر تهران اين خبر را تصحيح و اعلام كرد: «براساس قانون شنبه ۲۸ اسفند آخرين روز فعاليت مدارس است».

  • تكرار ماجراي بي‌برنامگي

مدارس هر سال در روزهاي پاياني اسفند و پس از 13فروردين دچار آشفتگي هستند؛ برخي دانش‌آموزان به مسافرت مي‌روند و كلاس از حد نصاب مي‌افتد و تلاش اولياي مدارس نيز فايده‌اي ندارد. پس از 13فروردين هر سال نيز شاهد چنين وضعيتي هستيم؛ برخي دانش‌آموزان سركلاس درس حاضر نمي‌شوند و اين به‌معناي ايجاد وقفه در امر آموزش است و معلمان بعد از عيد مجبورند دروس تدريس شده را مجددا يادآوري كنند. افزون بر اينها، ارائه خدمات در دستگاه‌ها و سازمان‌ها متاثر از تعطيلي مدارس دچار اختلال مي‌شود.

  • تعطيلي زودهنگام مدارس تخلف است

مديركل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با همشهري اعلام كرد: «كلاس‌هاي درس مدارس همه پايه‌هاي تحصيلي تا 28اسفند داير هستند. ‌ماه اسفند براي معلمان و دانش‌آموزان هيچ تفاوتي با بقيه ماه‌ها ندارد و مدارس براساس تقويم رسمي كشور تا 28اسفند داير است».

به گفته سيدرحيم ميرشاه‌ولد همه دانش‌آموزان و معلمان موظف هستند كه در كلاس‌هاي درس حاضر شوند. ميرشاه‌ولد اظهار كرد: اگر مديري به دانش‌آموزان اعلام كرده باشد كه مدرسه از 25اسفند تعطيل است، تخلف كرده و به محض اطلاع، اين موضوع پيگيري مي‌شود. به گفته مديركل ارزيابي و عملكرد شكايات آموزش و پرورش، ناظران آموزش و پرورش تا پايان وقت اداري روز 28اسفند به وظيفه نظارتي خود عمل مي‌كنند و اگر تخلفي صورت بگيرد به آن رسيدگي مي‌شود؛ ضمن آنكه والدين مي‌توانند در صورت مشاهده تخلف تعطيلي زودرس مدارس اين موضوع را به اداره نظارت و ارزشيابي استان و منطقه گزارش دهند.

کد خبر 365102

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha