سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه‌ با ۲ شبکه تلویزیونی این کشور با اشاره به تنش‌های اخیر میان آنکارا با دولت‌های اروپایی گفت: برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحمل پیشرفت ترکیه به‌عنوان یک قدرت درحال ظهور را ندارند و تلاش می‌کنند در همه‌پرسی پیش‌رو در ترکیه، رأی آری به تغییر قانون اساسی به‌دست نیاید.

ترکیه دانشگاه

تا كمتر از يك‌ماه ديگر در تركيه همه‌پرسي برگزار مي‌شود تا مردم نظر خود را درباره تغيير قانون اساسي و افزايش اختيارات رئيس‌جمهور اعلام كنند. گردهمايي‌هاي تبليغاتي براي اين همه‌پرسي در كشورهاي اروپايي با جنجال روبه‌رو شده و كشورهاي آلمان، هلند، اتريش، سوئد و سوئيس اين گردهمايي‌ها را به بهانه‌هاي امنيتي لغو كرده‌اند.

اردوغان در اين مصاحبه تلويزيوني با نام بردن از آنگلا مركل صدراعظم آلمان، او را در اين اتفاقات مقصر دانست و گفت: آلمان به تروريست‌ها پناه مي‌دهد و در صدر كشورهاي اروپايي است كه چشم ديدن قدرت تركيه را ندارند. اردوغان گفت: مركل بايد خجالت بكشد كه از اقدام هلند در لغو سفر وزير خارجه تركيه حمايت كرده است.

سخنگوي خانم مركل در واكنش به اين سخنان اردوغان، اتهامات وارد شده را بي‌معني خوانده و گفته‌است كه صدراعظم نمي‌خواهد وارد اين بازي بشود.دولت تركيه ديروز روابط خود را با هلند به حالت تعليق درآورد و اعلام كرد كه ديپلمات‌هاي هلند را به تركيه راه نمي‌دهد.

  • اعتراض دانشگاه بوسفور به اخراج استادان

دانشگاهيان دانشگاه بوسفور استانبول كه از معتبرترين دانشگاه‌هاي تركيه است در اعتراض به اخراج همكارانشان، در صحن اين دانشگاه اعتراض كردند. 2نفر از استادان اين دانشگاه طي هفته‌هاي اخير به دستور وزارت علوم اخراج شدند. آنها پاي نامه‌اي را امضا كرده ‌بودند كه در آن به برخوردهاي امنيتي بعد از كودتا در تركيه اعتراض شده ‌بود.

کد خبر 365110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha