همشهری آنلاین: کینه‌ها را کنار بگذاریم و لااقل از آغاز سال نو، تفرقه ها و انشقاق ها و مسایل جناحی را کنار بگذاریم ودر این آغاز سال به فکر وحدت، اتحاد و برادری و منافع ملی و امنیت ملی باشیم.

روحانی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی چهارشنبه -25 اسفند- در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت در سال 1395 در گفت و گو با خبرنگارانموفقیت ها و دستاوردهای دولت در یک سال گذشته را تشریح کرد.

وی با شکرگذاری از الطاف الهی به دلیل امنیتی که خداوند به ملت ایران در این سال ارزانی داشت، اظهارداشت: در شرایط اقتصادی توانستیم قدم هایی با کمک مردم و حمایت آنان روبه جلو برداریم.

رییس دولت تدبیر و امید خودکفایی در گندم، تحولات در بخش انرژی را از جمله اقدامات دولت یازدهم در سال 95 بیان کرد و افزود: موفقیت هایی نیز در تولید نفت و گاز، صادرات نفت خام و میعانات گازی بدست آوردیم، همچنین توانستیم عقب ماندگی های گذشته رادر زمینه انرژی پشت سر بگذاریم.

  • در زمینه اقتصاد مقاومتی قدمهای خوبی برداشه شده است

روحانی ادامه داد:تحولاتی در زمینه تولید گاز، مواد غذایی شاهد بودیم، همچنین در بخش کشاورزی شاهد رشد خوبی بودیم،در زمینه حمل و نقل ، ریلی، جاده ای و ناوگان هوایی نیز قدم هایی به پیش برداشتیم.

رییس دولت تدبیر و امید از دیگر موفقیت های دولت در سال 95 را در بخش صنعت، گردشگری، منابع آبی، افتتاح سدهای جدید ذکر کرد و افزود: نیروگاه های جدیدی توانستیم در سال جاری افتتاح کنیم، در مجموع در زمینه زیرساخت ها و اقتصادی ، تولید حرکت بسیار مثبتی داشتیم.

روحانی تصریح کرد: سالی که روزهای پایانی آن است سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل بود که در زمینه اقتصاد مقاومتی چه در زمینه برنامه ریزی برای طرح های بلند مدت و چه در زمینه طرح های کوتاه مدت قدم های خوبی برداشته شده است.

رییس قوه مجریه تاکید کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی به مردم گزارش داده خواهد شد که در این یک سال چه اقداماتی انجام شده است.

روحانی یادآور شد:همین قدر که اتکای ما به نفت کمتر و به مالیات بیشتر شده و همین که صادرات ما بر واردات فزونی گرفته است، همین که در زمینه رشد اقتصادی قدم های خوبی امسال برداشتیم، همین که در صادرات نفت جایگاه گذشته را بدست آوردیم، در زمینه حمل و نقل به تدریج می توانیم مشکلات گذشته را پشت سر بگذرایم و قدم های اولیه خودمان را در سال های گذشته و به ویژه امسال برداشتیم.

وی ادامه داد: در زمینه مسایل اقتصادی و روابط بانکی گشایش هایی در سال 95 نسبت به سال گذشته بیشتر شد که تمامی این موارد نشانگر این است که ما در زمینه اقتصاد مقاومتی ، اقدامات خوبی را انجام داده ایم که به اطلاع مردم می رسد.

رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: البته اقتصاد مقاومتی اختصاص به سال 95 ندارد چرا که اقتصاد مقاومتی به عنوان یک سیاست کلی پیش روی ما است و باید آن را ادامه دهیم تا زمانی که به اهدافمان دست پیدا کنیم. در واقع یک برنامه همیشگی پیش روی ما به نام اقتصاد مقاومتی است.

  • نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی به خوبی از کشور حراست و حفاظت کردند

روحانی ، امنیت و آرامش در کشور را یک هدف بسیار مهم برای دولت و نظام عنوان کرد و یادآور شد: در سال جاری توانستیم کشور را از معضلاتی که امروز منطقه ما گرفتار است مصون بداریم و حفاظت کنیم.

وی با بیان این که نیروهای امنیتی و انتظامی، نظامی همه تلاش کردند، گفت: به آنها دست مریزاد می گوییم که کشور را به خوبی حراست و حفاظت کردند و این مسیر را برای امنیت و ثبات کشور ادامه خواهیم داد.

رییس جمهوری در بخش دیگر از سخنان خود به اهتمام دولت در مبارزه با آسیب های اجتماعی در کشور تاکید کرد و اظهارداشت:یکی از مسایل مهمی که پیش رو داریم مبارزه با آسیب های اجتماعی است که در سال جاری قدم های خوبی برداشته شده است و رهبر معظم انقلاب هم در این زمینه اهتمام ویژه ای داشتند و جلساتی در محضر ایشان در این زمینه تشکیل شد .

روحانی خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی وزارت کشور برای این که بتواند اقدامات بهتری انجام دهد تبدیل به سازمان شد، طبق همان جلساتی که خدمت رهبر معظم انقلاب داشتیم و شورای اجتماعی کشور به ریاست جمهوری شروع به کار کرد برای این که بتوانیم با آسیب های اجتماعی بهتر مقابله کنیم . مجموعه آمارها نشان می دهد در این زمینه موفقیت هایی داشتیم اگرچه راه طولانی در پیش رو داریم.

رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد سال آینده سال پرخیر و برکتی برای همه ما و ملت عزیز ایران باشد، این سال نیکویی است که در آستانه آن میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) است. دخت پیامبری که افتخار همه مسلمانان و زنان عالم و سرور بانوان است. راه و طریق سعادت را به همه ما و به ویژه بانوان زندگی آن نشان می دهد.

  • تبعیض های جنسیتی باید جبران شود

رییس جمهوری ادامه داد: حضرت زهرا (س) سبک زندگی، راه اطاعت از خدا ، راه مبارزه با انحرافات را به ما آموخته است. بانویی که نشان می دهد اسلام چه مکتب با عظمتی است که می تواند یک بانوی جوان را در این حد به منزلت عالی برساند و بتواند نه تنها برای دیروز و امروز بلکه برای همه تاریخ انسان ها یک الگوی بزرگ و بلند باشد.

رییس دولت تدبیر و امید در ادامه روز زن را به همه بانوان و مادران ایرانی تبریک گفت و ضمن گرامی داشت میلاد امام راحل ابراز امیدواری کرد: در زمینه خدماتی که باید به بانوان جامعه داشته باشیم موفقیت هایی را بدست آوریم که در این زمینه دولت قدم های خوبی را برداشته است.

روحانی تصریح کرد:بانوان جامعه ما در زمینه آموزشی، علمی و فعالیت های اجتماعی و سیاسی تقریبا هم پای مردان در جامعه در حال حرکت هستند البته تبعیض های جنسیتی در جامعه ما قرن ها است که باید جبران شود.

وی به ورود زنان در عرصه های جدید اشاره کرد و گفت: زنان ایرانی اگرچه در عرصه های جدید وارد شدند اما در عین حال باید در عرصه های بیشتری در زمینه مدیریت حضور پیدا کنند که این جزو وظیفه دولت است که باید این مسیر و راه را ادامه دهد البته این راه را شروع کرده و بر آن اهتمام دارد و این مسیر را ادامه خواهد داد.

  • تفرقه ها، انشقاق ها و مسایل جناحی را کنار بگذاریم

رییس قوه مجریه همچنین با یادآوری تعطیلات نوروزی و فرهنگ صله رحم در جامعه ابراز امیدواری کرد: سال جدید سال محبت و دوستی و برادری باشد، کینه ها را کنار بگذاریم و لااقل از آغاز سال نو، تفرقه ها و انشقاق ها و مسایل جناحی را کنار بگذاریم ودر این آغاز سال به فکر وحدت، اتحاد و برادری و منافع ملی و امنیت ملی باشیم.

روحانی تصریح کرد: در عید نوروز باید همه چیز را نو کنیم. اخلاق، رفتارم و روابط خود را نو کنیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد:امسال سال انسجام بیشتر اجتماعی باشد و بتوانیم به هم نزدیک تر شویم. آزمایش های بزرگی پیش رو در سال آینده داریم. با همین وحدت و همبستگی و اخوت می توانیم به اهداف بلند در سال آتی دست پیدا کنیم.

روحانی با تشریح تلاش های نهادها و ارگان های مختلف کشور برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی گفت: چه ستاد نوروزی و چه ارگان هایی همچون هلال احمر ، بخش های امدادی و آموزش و پرورش، بهداشت و درمان ، وزارت کشور همه تلاش کردند که در سال نو و روزهای آغازین به مردم کمک کنند.

رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد که مسافران به خیر سلامت به سفر بروند و برگردند و همه ارگان ها بتوانند رفاه حال مسافران را فراهم کنند.

روحانی به امکانات جدید ایجاد شده در محورهای مواصلاتی کشور اشاره کرد و اظهارداشت:در برخی راه ها امکانات جدیدی ایجاد شده ، با راه اندازی تونل های جدید برخی از مسیرها اصلاح شده است که امیدواریم مردم در ایام نوروز این ها را مشاهده کنند و ما بتوانیم این مسیر را برای رفاه بیشتر مردم در مساله حمل و نقل ادامه دهیم.

وی در ادامه ضمن توصیه هموطنان به رعایت احتیاط در سفرهای نوروزی همچنین از مردم خواست مراقب محیط زیست باشند و سال جدید را با رفتار خوب با محیط زیست شروع کنند.

رییس قوه مجریه یادآور شد: سال گذشته مشکلاتی داشتیم که گذراندیم مشکلاتی که بیشتر به مراقبت نکردن از قانون و بی احتیاطی بود، حوادثی هم داشتیم که آن حوادث برای ما بسیار تاثرانگیز بود. علاوه بر این مشکلات طبیعی وجود داشت.

روحانی ازجمله این مشکلات را در استان ها به ویژه در خوزستان عنوان کرد و گفت: برخی استان ها با مشکلات سرما ، سیل و سایر مسایل طبیعی روبرو بودند.

وی با تسلیت به خانواده هموطنان که در این حوادث عزیزانشان جان باختند، گفت: این خانواده ها خلاء نبود آنها را احساس می کنند امیدواریم دولت تسلایی برای آنها باشد، تلاش کنیم سال آینده شاهد حوادث غم بار و مشکل زا نباشیم و سال خوب و با نشاطی را با ولایت حضرت فاطمه (س) داشته باشیم و بتوانیم در همه زمینه ها شاهد یک شکوفایی جدید در کشور باشیم.

رییس جمهوری اضافه کرد: تردیدی ندارم مردم ما در زمینه اقتصادی، اجتماعی، امنیتی همانطور که در سال های گذشته و سالی که به پایان می رسد در کنار دولت همه دست به دست هم بودند و شاهد این موفقیت ها بودیم در سال آینده با تلاش و کوشش و انسجام و وحدت بیشتر رشد و شکوفایی بیشتر در اقتصاد باشیم و هم برای رفع مشکلات اجتماعی تلاش بیشتر را انجام دهیم.

وی با قدردانی از مسئولان کشور که در سال گذشته زحمات زیادی کشیدند،ابراز امیدواری کرد: سال 96 سال نشاط و خشنودی و سعادت برای کل مردم ایران داخل و خارج باشد و بتوانیم به وظایف خودمان عمل کنیم

  • برای این که در هر زمینه ای پیشرفت کنیم رسانه ها باید پیشتاز آن مسئله باشند

رییس جمهوری در ادامه از رسانه ها تشکر کرد که در طول سال گذشته تلاش کردند مسایل خبری و سیاسی و تحلیلی را به گوش مردم برسانند، حضور آنها در سال آینده برای ما بسیار اهمیت دارد.

روحانی خاطرنشان کرد: برای اینکه در هر زمینه ای پیشرفت کنیم رسانه ها باید پیشتاز آن مسئله باشند و با اطلاع رسانی دقیق و خبررسانی در همه زمینه ها بتوانند به منافع ملی کمک کنند و مردم را در مسیری که سعادت مردم و همچنین رفاه مردم در آن مسیر خواهد بود، هدایت کنند.

کد خبر 365167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha