آتش شب چهارشنبه‌سوری امسال نیز سرانجام فرونشست و هیاهوها به پایان رسید.

چهارشنبه سوری

 هرچند آمار مصدومان امسال در مقايسه با سال‌گذشته كاهش چشمگيري داشته اما باز هم شب‌ چهارشنبه سوري قرباني گرفت و در تهران و اصفهان 3خانواده را داغدار كرد. اين همه ماجرا نيست چرا كه طبق گزارش اورژانس كشور 2351نفر در سراسر كشور در حوادث مربوط به شب چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند.

يكي از قربانيان اين حوادث پسري 13ساله بود كه بر اثر اصابت ترقه دست‌ساز به‌صورتش جان خود را از دست داد. اين خبر را شامگاه سه‌شنبه يكي از مسئولان بيمارستان ضيائيان به بازپرس كشيك قتل تهران گزارش كرد و دقايقي بعد با حضور بازپرس سيدسجاد منافي آذر در بيمارستان تحقيقات در اين‌باره آغاز شد. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد يكي از دوستان پسر نوجوان عامل اين حادثه است كه خودش نيز در جريان حادثه از ناحيه دست مجروح و در بيمارستان بستري شده است.

اين پسر 16ساله در جريان تحقيقات به بازپرس جنايي گفت: با دوستم به خيابان شانديز يافت‌آباد رفته بوديم. من مي‌خواستم نارنجك دست‌سازي‌ را پرتاب كنم اما او مخالف بود. سر اين موضوع با يكديگر جر و بحث كرديم و نارنجك از دستم افتاد و به‌صورت دوستم اصابت كرد. قرار است تحقيقات در اين‌باره بعد از بهبودي پسر نوجوان ادامه يابد. قرباني ديگر پسر جواني بود كه در خيابان پيروزي دچار حادثه شد.

او كه به‌دليل شدت انفجار مواد محترقه دچار قطع دست و پا شده بود به بيمارستان منتقل شد و شبانه تحت عمل جراحي قرار گرفت اما شدت جراحاتش به حدي بود كه بامداد ديروز جان خود را از دست داد. سومين قرباني حوادث شب چهارشنبه‌سوري در اصفهان جان خود را از دست داد. او كه جواني 23ساله بود در جريان انفجار مواد محترقه در شهرك بهارستان اصفهان آسيب ديد و بامداد ديروز جان باخت.

علاوه بر اين سه‌نفر چند روز قبل نيز در جريان انفجار مواد محترقه در اردبيل 8نفر جان خود را از دست دادند. از سوي ديگر در شب چهارشنبه آخر سال به‌گفته پيرحسين كوليوند سرپرست اورژانس كشور 2351نفر مصدوم شدند. وي در اين‌باره به همشهري گفت: در جريان اين حوادث 600نفر در بيمارستان بستري شدند كه وضعيت 6نفر از آنها به‌گونه‌اي بود كه در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري شدند. وي افزود: خوشبختانه رفتار هموطنان در شب چهارشنبه آخر سال امسال طوري بود كه نسبت به سال گذشته آمار مصدومان 40درصد كاهش يافت.

در همين حال ملكي، سخنگوي آتش‌نشاني تهران نيز از مصدوم شدن يك آتش‌نشان خبر داد و گفت: با پرتاب نارنجك به محل استقرار آتش‌نشانان، يكي از همكارانم دچار مصدوميت جزئي در ناحيه گونه شد.

  • حادثه براي خودروي پليس

يكي از هولناك‌ترين حوادث شب چهارشنبه‌سوري در مشهد رخ داد. زماني كه خودروي پليس راهور در حال عبور از بلوار هاشميه بود كه در همين هنگام بر اثر پرتاب يك نارنجك دستي به داخل خودروي پليس يك سرهنگ و يك سرباز پليس راهور مجروح شدند و به بيمارستان انتقال يافتند.

جدول

کد خبر 365224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha