همشهری آنلاین: رئیس پلیس‌راه راهور ناجا از افزایش ۲۰ درصدی سفرها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و کشته شدن ۵۰ نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

تصادف

فارس نوشت: سردار محمد حسین حمیدی در حاشیه بازدید هوایی از محورهای خروجی پایتخت با اشاره به افزایش 20 درصدی ترددها از آغاز طرح نوروزی تا کنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: به علت توزیع سفرها با هیچ گونه گره ترافیکی روبه‌رو نبوده‌ایم و ترافیک در جاده‌ها، پرحجم اما روان است.

وی با اشاره به اینکه در 48 ساعت گذشته 400 نفر در تصادفات جاده‌ای مجروح شدند، افزود: خستگی، خواب آلودگی، سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از علل اصلی این تصادفات بوده است.

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا با اشاره به اینکه خستگی و خواب آلودگی در تعطیلات نوروز عامل 40 درصد تصادفات است، افزود: با وجود اینکه امسال تعطیلات نوروزی زودتر آغاز شد و رانندگان زمان مناسبی برای سفر داشتند، متاسفانه برخی رانندگان با عجله و شتاب، تصادفات مرگباری را رقم زدند.

وی خط قرمز پلیس را تخلفات حادثه‌ساز به ویژه سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست عنوان کرد و گفت: تجهیزات کنترلی و دوربین‌های هوشمند پلیس در مقایسه با نوروز پارسال افزایش یافته است و تلاش می‌کنیم رفتارهای پرخطر رانندگان به طور جدی رصد شده و با متخلفان برخورد شود.

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا تصریح کرد: برابر ابلاغ صورت گرفته توقیف 72 ساعته خودروی رانندگان پرخطر، نمرات منفی و جریمه 200 تا 400 هزار تومانی در انتظار رانندگان پرخطر است.

وی به مسافران توصیه کرد: با همین شیب ملایم سفرها را ادامه دهند تا در دور رفت به لحاظ حجم ترافیک مشکل و محدودیتی به وجود نیاید.

به گفته رئیس پلیس‌راه راهور ناجا، توزیع سفرها تاکنون به گونه‌ای بوده که حتی محورهای کوهستانی مانند کرج - چالوس گرچه روز گذشته پیش‌بینی برای یکطرفه شدن آنها صورت گرفته بود، اما هیچ گونه محدودیت ترافیکی در آنها اعمال نشد.

کد خبر 365280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha