همشهری‌آنلاین: وزارت دفاع عراق اعلام کرد بخش اول محموله جنگنده‌های مدل "T۵۰" ساخت کره جنوبی وارد عراق شده است و به زودی به ناوگان هوایی این کشور ملحق خواهد شد.

انور حمه امین فرمانده نیروی هوایی عراق در بیانیه‌ای گفت: بخش اول این جنگنده‌ها همراه با تجهیزات فنی و سلاح‌های ویژه آن و تکنیسین‌های متخصص در آموزش استفاده از این نوع جنگنده‌ها وارد عراق شدند.

در این بیانیه آمده است: جنگنده‌های مدل T50 از جمله هواپیماهای جدید به شمار می‌روند چرا که دستگاه‌های دقیق و تجهیزات شناسایی و سلاح‌هايی با فناوری هدف‌گیری بسیار دقیق دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم،فرمانده نیروی هوایی عراق تاکید کرد، این جنگنده‌ها به زودی عملیاتی می‌شوند و براي مشارکت در عملیات هوایی علیه تروریست‌ها و حفاظت آسمان عراق از هرگونه تجاوز، به دیگر جنگنده‌ها خواهند پیوست.

عراق و کره‌ جنوبی در سال 2013 قرارداد خرید 24 فروند جنگنده‌ مدل T5O به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون دلار به امضا رساندند و قرار شد تحویل جنگنده‌های مذکور از آوریل 2016 آغاز شود اما بغداد به دلیل آماده نبودن پایگاه‌های نظامی‌ این کشور این امر را به تاخیر انداخت.

کد خبر 365295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha