همشهری آنلاین: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مفقود شدن پنج تن و مصدومیت ۲۰ نفر در پی بروز پدیده طبیعی نادر در سواحل بوشهر خبر داد.

ايسنا نوشت: اسماعیل نجار در این باره گفت: صبح امروز بروز پدیده ای نادر به نام "فیش" در بندر دیر، عسلویه و نخل تقی سبب مصدوم شدن 20 نفر شد.

وی ادامه داد: این حادثه طبیعی نادر سبب مفقود شدن پنج تن شده است، که سه یا چهار نفر از این افراد نیز جز مسافران و گردشگران نوروزی بودند.

نجاز با بیان اینکه شدت این پدیده در بندر دیر بیشتر بوده است گفت: در پی این حادثه به تعدادی از قایق ها و کشتی ها و همچنین لنج‌ها خساراتی وارد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه شدت جریان آب به حدی بوده که قایق‌ها را به بیرون از ساحل پرتاب کرده است گفت: همچنین موج وارده به مراکز جمعیتی در ساحل نیز وارد شده و به برخی از خانه ها و واحدهای تجاری خساراتی را وارد کرده که کارشناسان در حال ارزیابی آن هعستند.

به گفته نجار امداددرسانی و عملیات تخلیه آب همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره پدیده فیش و نحوه وقوع آن نیز گفت: این پدیده در پی وزش باد از خشکی به دریا و در مناطق محدود و بسته رخ می‌دهد و در پی آن بلافاصله با برگشت باد از ساحل به خشکی امواج بلند و قدرتمندی ایجاد می‌شود که ارتفاع برخی از آنها به بیش از 30 متر نیز می‌رسد.

به گفته وی با توجه به بروز این پدیده به مسافران نوروزی و تمام شهروندان توصیه می‌ود که از استقرار و اسکان در ساحل خودداری کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خاتمه درباره سونوشت مفقودان حادثه نیز گفت: جستجو ها برای یافتن این افراد ادامه دارد.

کد خبر 365334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha