همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه از وارد کننده گازوئیل به صادرکننده این محصول تبدیل شده‌ایم گفت: ایران از صادرکنندگان عمده گازوئیل به شمار می‌رود و به زودی به صادر کننده بنزین نیز تبدیل می‌شویم.

به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری در نشست شورای آب استان کرمان در مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان افزود: یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی در سال گذشته درباره میادین مشترک نفتی با سایر کشورها بوده است.

وی با اشاره به اینکه ابتدای دولت هشتم برداشت ما و قطری ها از پارس جنوبی تقریبا برابر بود گفت: وقتی دولت را تحویل گرفتیم قطری ها 2برابر ما برداشت می کردند و این فاصله یک غارت بیت المال بود که سهم و حق ملت ایران توسط یک کشور کوچک برداشته می شد.

معاون اول رئیس جمهوری عنوان کرد: در این مدت تمرکز بر روی پارس جنوبی گذاشته شد و میزان برداشت برابر شده و در سال 96 میزان برداشت ما از پارس جنوبی بیشتر می شود.

وی ادامه داد: در غرب کارون نیز میزان برداشت از میادین مشترک افزایش یافته است.

جهانگیری با اشاره به اینکه برای تامین منابع مالی کشور در شرایط سخت تدبیر لازم اتخاذ شد ادامه داد: در همه نقاط کشور به جز سیستان و بلوچستان گاز شهری تامین شده بود که با همت دولت تدبیر و امید گازرسانی به این استان نیز توسط ریاست جمهوری افتتاح شد.

وی گفت: مهمترین کار در حوزه بودجه دولت، ابتکارات مدیران بوده است که با ابتکار و روش های خلق منابع توانسته اند پروژه های خوبی را اجرایی کنند و مدیریت زمانی جوهره واقعی خود را نشان می دهد که مدیری بدون منابع مالی دولتی، پروژه های توسعه ای را اجرایی کند.

جهانگیری اظهار کرد: زمانی که پول و اعتبار دولتی در اختیار مدیر نباشد، مدیران مبتکر، خلاق و نوآور و مدیران فاقد این ویژگی ها مشخص می شوند.

وی گفت: تعداد روستاهای گازرسانی شده در سال گذشته به حدود پنج هزار روستا رسیده است و در سال جدید تمامی روستاهای کشور گازرسانی می شوند.

  • 24 هزار واحد صنعتی و تولیدی سال گذشته فعال شدند

معاون اول رئیس جمهوری گفت: در بخش صنعت قرار بود هفت هزار و 500 واحد مشکل دار از تسهیلات بانکی استفاده کنند و به چرخه تولید برگردند که سال گذشته بیش از 24 هزار واحد از این منابع بانکی استفاده کرده و به چرخه تولید برگشته اند.

وی اظهار کرد: به بانک ها نیز توصیه شده به واحدی پول دهند که مطمئن باشند این پول بر می گردد و در رابطه با واگذاری تسهیلات، دست بانک ها را باز گذاشتیم.

جهانگیری به تشکیل ستادی در استانداری های سراسر کشور برای تسهیل و رونق تولید اشاره کرد و افزود: سال 95 بخش صنعت در کشور رشد قابل توجهی داشته و تعداد زیادی واحدهای صنعتی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به وجود پنج هزار و 400 کارخانه با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور در سال گذشته گفت: تلاش شد در سال 95 تمامی این واحدهای تکمیل شده و به چرخه تولید وارد شوند.

کد خبر 365376

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha