چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلای: کاهش یافتن منابع آب، ششصد میلیون کودک در جهان را تا سال ۲۰۴۰ با بیماری و مرگ روبه‌رو می‌کند.

طبق گزارش جدیدی که یونیسف (آژانس حمایت از کودکان سازمان ملل) به مناسبت روز جهانی آب منتشرکرد، تا سال 2040 از هر چهار کودک در دنیا یک نفر به علت نبود منابع آب آشامیدنی می‌میرد یا رشدش تحت تاثیر قرار می‌گیرد و آسیب می‌بیند.

در گزارش یونیسف، تصویری تاریک از چند دهه آینده ترسیم شده است که در آن افزایش جمعیت کره زمین، افزایش تقاضای آب، بالا آمدن سطح آب دریاها و خشکسالی‌های فزاینده بحرانی بزرگ ایجاد می‌کنند.

براساس این گزارش، در حال حاضر، 36 کشور دنیا با کاهش شدید منابع آب مواجه‌اند. هر روز بیش از 800 کودک زیر پنج سال به علت اسهال ناشی از فقدان آب آشامیدنی سالم و بهداشت ضعیف می میرند.

همین شرایط باعث شده است صد و پنجاه و شش156 میلیون کودک زیر پنج سال از رشد باز بمانند که پیامدهای غیرقابل جبران جسمی و ذهنی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ایندیپندنت، به گفته پروفسور آنتونی لیک، مدیر اجرایی یونیسف، آب عنصری حیاتی است و بدون آن هیچ چیز رشد نمی‌کند و بدون آب سالم کودکان نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند. کودکانی که به آب سالم دسترسی ندارند به احتمال زیاد در کودکی می میرند.

بخش‌هایی از آفریقا و خاورمیانه هم اکنون درگیر خشکسالی حاد هستند.

آنتونی لیک گفت: «آثار وحشتناک کم‌آبی را در سراسر دنیا شاهد هستیم و در هیچ کجا مثل نیجریه، سومالی، سودان جنوبی و یمن این مشکل محسوس نیست. در این مناطق، خشکسالی پیامدهای مرگبار داشته است. در این مناطق، حدود 1.4 میلیون کودک با خطر مرگ ناشی از سوء تغذیه مواجه‌اند. فقط در اتیوپی، در سال 2017 بیش از 9 میلیون نفر فاقد آب آشامیدنی سالم خواهند بود.»

کد خبر 365398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha